„Booking.com“ će otpustiti 25 odsto zaposlenih zbog drastičnog pada potražnje za putovanjima usled pandemije virusa korone. Manje se putuje, te se manje i rezerviše smeštaj.
Pretpostavlja se da će 4.500 ljudi izgubiti posao u ovoj kompaniji za kratkoročno iznajmljivanje smeštaja. Iako konačan broj otpuštanja još nije zaključen, a postupak otpuštanja počeće u septembru i trajaće do kraja 2020. godine, navodi matična kompanija Booking Holdings Inc.
„Booking.com vrši konsultacije sa svojim savetodavnim telima za zaposlene, predstavnicima zaposlenih i drugim relevantnim organizacijama gde je to neophodno u vezi sa planiranim smanjenjem radne snage i povezanim aktivnostima smanjenja troškova i restrukturiranja“, kaže se u saopštenju ove kompanije sa sedištem u Norvoku, u Konektikatu, SAD.
„Dok se kompanija konsultuje sa radnim savetima, predstavnicima zaposlenih i drugim organizacijama u vezi sa svojim namerama, kompanija očekuje da će precizirati vremenski okvir, broj pogođenih zaposlenih, finansijski uticaj i druge aspekte predviđenih akcija smanjenja troškova“, dodaje se u saopštenju.
„Kompanija očekuje da zaključi svoje planove i objavi relevantne najave zaposlenima u svakoj zemlji, a prve zemlje počinju u septembru 2020. godine. Očekuje da će sve takve najave završiti do kraja 2020. godine“, navodi ova kompanija.
Kompanija Booking Holdings, koja je vlasnik kompanija Agoda, OpenTable Priceline i Kayak, prijavila je pad 51 odsto bruto rezervacija putovanja u prvom kvartalu tokom godine, dok je broj soba rezervisanih na „Booking.com“ tokom prvog kvartala ove godine opao je za 43 odsto i to na 124 miliona rezervacija i trend pada se nastavlja.
Rezervacije smeštaja opadaju, tu i tamo – kako se uzme
Inače, rezervacije su naglo opale kako se drastično smanjio broj putovanja iz velikih tržišta, što se posebno odnosi na tržišta Sjedinjenih Američkih Država i Kine. Samo u SAD broj ljudi koji putuju sa aerodroma opao je za oko 70 odsto u odnosu na lane, dok su putovanja uopšte opala za neverovatnih 95 odsto do sredine aprila.
Nakon aprila putovanja su počela da se „oporavljaju“ i rasla su dok se nisu vratila na staro tokom jula. Tako je više od 700.000 ljudi prolazilo je kroz američke aerodrome svakog od pet dana do ponedeljka, što se prvi put dogodilo od sredine marta. Tako je Airbnb u julu prvi put od marta ostvario preko milion rezervacija u jednom danu.
Svetska turistička organizacija (UNWTO) saopštila je krajem juna da su dolasci turista od početka ove godine do kraja maja opali za 56 odsto, što je oko 300 miliona putnika manje i 320 milijardi dolara izgubljenih međunarodnih prihoda od turizma.
Turistička industrija u krizi, a i Booking.com sa njom
„Kriza Covid-19 je opustošila putničku industriju, i mi i dalje osećamo uticaj jer su obim putovanja veoma smanjeni“, rekao je portparol Booking Holdings-a CNBC-u i dodao da iako su učinili mnogo da sačuvaju što više radnih mesta, veruju da moraju restrukturirati kompaniju da bi se ispunila njihova očekivanja o budućnosti putovanja.
Booking.com je 2018. godine imao 17.500 zaposlenih i više od 200 kancelarija širom sveta, a filijala kompanije u Amsterdamu je dominantan igrač u Evropi, gde upravlja sa više od 60 odsto onlajn-rezervacija putovanja.
Međutim, kompanija je još u maju upozorila investitore da se pripreme za još gore u drugom finansijskom tromesečju, čiji bi rezultati trebalo da bude objavljen u četvrtak. Phocuswire izvštava da je izvršni direktor Glen Fogel rekao da su rezultati u prvom kvartalu maskirali globalni uticaj COVID-19 na rezervacije.
S druge strane, oni koji putuju ili iznajmljuju smeštaj opredeljuju se za direktne rezervacije ili za alternativne rezervacione sisteme.
Booking.com nije jedini koji je u ovom problemu jer i njegov „rival“, Airbnb, takođe je bio prinuđen da otpusti četvrtinu radnika u SAD, ali i 35 odsto u svojoj evropskoj filijali u Irskoj.