Kada biste svetske putnike pitali šta je za njih najvažnija stvar u hotelu, u najvećem broju slučajeva dobili biste odgovor da je to dobar san. Iako je ugostiteljstvo, upravo iz tog razloga, oduvek poklanjalo pažnju odmoru gostiju, ova industrija godinama unazad baš i nije mogla da se pohvali inovativnošću. Sada se to promenilo.

Nakon uspona wellness pokreta u čijem je centru opsesija spavanjem, ovom stavkom se više ne bavi samo hotelijerstvo. Vrednost wellness industrije je dostigla 4.2 triliona dolara, a plan je da taj broj u narednim godinama poraste. Na wellness turizam otpada 639 biliona dolara, dok se kompanije iz ove oblasti bore da zauzmu još veći deo kolača, zbog čega se udružuju sa aplikacijama za spavanje i meditaciju poput Calm i Headspace.

– Kako wellness industrija raste, sve više ljudi traži način da svoje wellness navike uklopi u putovanja, radije nego da ih se odrekne dok su na odmoru ili poslovnom putu, navodi Edvard Šepard, generalni direktor butik hotela The Dominick u Njujorku.

Samo jedan od primera koji idu u prilog tome da mnogi turisti ne žele da se odreknu komfora jeste i sve veća popularnost glampinga – luksuznog kampovanja koje omogućava da se uživa pod otvorenim nebom i bez spavanja na kamenu i sa bubama.

Autor: Beyond My Ken / Wikipeda

Da bi svojim gostima pomogli da održe dobar san, i lanac hotela Westin (inače u vlasništvu Marriott International) ima poseban meni Sleep Well, sa hranom za koju je utvrđeno da pospešuje san, dok u svakoj sobi postoji i balzam od lavande Sleep Well, koji gosti mogu besplatno da koriste.

– Naš cilj je da pomognemo gostima da se prilagode na novu vremensku zonu ili se oporave od puta, objašnjava Brajan Povineli, potpredsednik globalnog brenda za Westin.

Ovaj lanac hotela je čak istraživao kako rasveta utiče na san, kako bi u sobama mogli da postave podešavanja svetla tokom dana.

– Iako su još u početnoj fazi, komande za podešavanje svetla postavljene su na ulazu u sobu i u blizini kreveta, i imaju senzore koji reaguju na doba dana i osvetljenje, pa gosti u svojim sobama mogu na prozorima da podese svetlost u zavisnosti od svojih potreba – da se lakše izbore sa jet lagom ili uspostave zdrave cikluse sna.

Lanac luksuznih singapurskih hotela Raffles je, isto tako, nedavno lansirao svoju Sleep Rituals uslugu, koja se trenutno isprobava u hotelima u Dubaiju, na Sejšelima i u Varšavi. Ovaj brend je sklopio partnerstvo sa DreamSoft-om pa sad svakom gostu nudi jastuk za oči (jastučići punjeni aromatičnim biljkama, nalik maskama za oči, samo u obliku jastuka koji se isto kao i maske stavlja na glavu) i aromatična ulja iz linije za negu kože Aromatherapy Associates.

U Raffles hotelima gosti mogu da podešavaju osvetljenje u sobi, Autor: Elisa.rolle / Wikipedia, Autor: Elisa.rolle / Wikipedia

The Dominick hoteli gostima nudi savršene jastuke, esencijalna ulja i čajeve, a oni koji posebno vode računa o kvalitetnom snu mogu da uživaju i u hidromasažnim kadama i privatnim saunama. Da je spavanje u ovom hotelu kult, dokazuje i to što gostima stoje na raspolaganju i posebni kreveti za njihove ljubimce, u kojima će i oni lepo spavati.

Mimo ovog trenda nisu ni kruzeri. Seabourn je tako skoro obelodanio svoje partnerstvo sa Dr. Andrew Weil, guruom koji će putnicima držati časove joge i meditacije, kao i seminare o snu i lakšem podnošenju stresa.

Kompanija Seaburn angažovala je gurua koji će putnicima na krstarenjima držati seminare o snu

Autor: Christian Ferrer / Wikipedia

O meditaciji i spavanju vode računa i aviokompanije, pa se tako Calm udružio i sa American Airlines-om još 2018. godine, nudeći putnicima sadržaje za lakše opuštanje u toku leta.

– Ukoliko ugostiteljski brendovi gostima obezbede wellness programe kako bi im pomogli da spavaju kao bebe, vodiće veoma uspešan biznis, kaže Alina Abrahemian iz kompanije Calm.

Iako deluje da je ugostiteljstvo spremno na sve ne bi li svojim mušterijama pomoglo da se dobro naspavaju, ovo zaista jeste mudar potez, pa će se onima koji gostima budu omogućili da se kvalitetno naspavaju investicija najverovatnije brzo isplatiti.

– Što se tiče budućnosti unapređenja opcija koje stoje na raspolaganju gostima hotela, možemo reći da su one koje omogućavaju kvalitetan san prevazišle tehnologiju koja krasi hotelske sobe, i da sada predstavljaju uslugu koja razdvaja dobre hotele od prosečnih, ističe Šepard.

Pratite Daljine.rs i na Fejsbuku, na Tviteru i na Instagramu.

18Shares

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.