Ljudi koji putuju avionom, za ne-tako-jeftine karte odvajaju svoj novac zato što žele da što pre i što udobnije stignu na željeno odrediše, a situacije u kojima zbog kašnjenja, odlaganja ili otkazivanja leta moraju satima da čekaju (sledeći) let, prilično obesmišljavaju njihov primarni motiv.

Oko 5,4 odsto putnika koji svake godine ni krivi ni dužni plate ceh računice da će avionom stići u minut tamo gde su planirali, mahom ne znaju svoja prava i činjenicu da aviokompanije treba da plate njima za svoj propust, i to od 250 do 600 evra, po putniku. Zbog toga što nemaju pojma o svom pravu na odštetu za tročasovna (i duža) kašnjenja ili nisu sigurni u ishod kada potražuju reklamaciju za odložene letove – većina zahteva razočaranih putnika za odštetu biva odbijena, i tada na scenu stupa neka od kompanija koja za njih ostvaruje odštetne zahteve.

Zahvaljujući njihovoj usluzi koja funkcioniše po principu “bez dobijene odštete nemate trošak”, (što znači da ćete samo u slučaju da svoje čekanje na aerodromu uspete da naplatite od aviokompanije procenat tog novca dati onima koji su odštetu za vas izdejstvovali) pretrpljeni duševni bol, iritantno čekanje i štetu usled kašnjenja tamo kuda ste pošli, moći ćete da naplatite u sledećim situacijama:

  • Ukoliko putujete u granicama Evropske Unije, nezavisno od toga čijom aviokompanijom ste leteli
  • Ukoliko slećete na aerodrom u EU, sa aerodroma izvan nje, avionom aviokompanije iz EU
  • Ukoliko ste iz zemlje EU sleteli u zemlju koja ne pripada EU, nezavisno od toga kojom aviokompanijom

I sve to ako već niste ostvarili kompenzaciju za problem koji ste imali na dotičnom letu.

Aerodrom, prtljag

Naplatite svako čekanje duže od tri sata

Evropska Unija u ovom slučaju uključuje Island, Norvešku i Švajcarsku, a prema odredbi Evropske Unije 261/2004 pravo na naknadu imate za kašnjenje leta više od dva sata. Uz to, aviokompanija je dužna da osigura obroke (najčešće u formi vaučera), sredstva za komunikaciju i refundaciju troškova važnih poziva. Za kašnjenja preko cele noći aviokompanija mora da obezbedi hotelski smeštaj sa transportom, ili da obezbedi transport do kuće, s obzirom da u određenim ozbiljnijim situacijama može da se desi da osoblje aviokompanije nije biti u mogućnosti da vam pomogne oko rezervacije hotela.

Prilikom procene da li sporni let podleže Odredbi 261/2004, uzimaju se u obzir podaci o letu, vremenski izveštaji (u skladu sa zahtevima Svetske meteorološke organizacije) i relevantne vesti, kako bi se isključilo postojanje vanrednih okolnosti, jer u tom slučaju aviokompanija nije obavezna da vam isplati novčanu naknadu.

Vanredne okolnosti se odnose na situacije u kojima aviokompanija nije kriva zbog kašnjenja ili otkaza leta, a tu mogu da spadaju: oluja, grmljavina, jaka kiša, pa čak i gusti oblaci jer i oni mogu da ometaju avio saobraćaj, pri čemu u slučaju lošeg vremena više letova sa istog polaznog aerodroma može da kasni. Svaki štrajk, bez obzira da li se radi o trećim licima ili osoblju aviokompanije, smatra se vanrednom okolnošću, podjednako kao i terorizam. Ukoliko se putnik razboli tokom leta i let mora da se preusmeri ka najbližem aerodromu radi hitnog sletanja, isto tako nećete imati pravo na odštetu zbog kašnjenja.

Vaš komentar

Pratite Daljine.rs i na Fejsbuku, na Tviteru i na Instagramu.

8Shares