U narednih nekoliko meseci Francuzi će na sajtu nacionalne Železnice moći da kupe kartu za kombinovani prevoz vozom i autobusom ili vozom i kolima, pa čak i za sva tri načina transporta, budući da su njeni čelnici uvideli da platforma BlaBlaCar preuzima primat nad autobuskim prevozom i ubrzano prerasta u vodeći putnički brend.

Upravo ovaj koncept je i bio san BlaBlaCar zajednice,  inače najveće najveće globalne platforme za deljenje prevoza, koja trenutno pregovara o ovoj ponudi sa francuskim međugradskim autobuskim prevoznikom Ouibus.

Čelnici francuske Železnice istakli su da smatraju da je za veću potražnju za vozovima (odnosno za više prodatih karata za voz) neophodno da se putnicima ponudi više od vozova, zbog čega su u BlaBlaCar i uložili više od 100 miliona evra.

Ova saradnja omogućiće Bla bla car-u da proširi svoju ponudu i na usluge mimo automobilskog prevoza, koje nikada do sada nije imala. Vrednost ove kompanije, prema poslednjim procenama rađenim u 2016. godini iznosi oko 1,5 milijarde dolara, a od svog osnivanja 2006. godine povećala je rizični kapital (sredstva odvojena za visokorizične poslove) za 330 miliona dolara.

Bla bla car

Mreža platforme BlaBlaCar na svetskom nivou, By Foerno / Wikipedia

Upotreba ove platforme porasla je za 40 odsto avgusta prošle godine, budući da je 50 miliona turista iz 22 zemlje sveta – najviše onih evropskih – otišlo na željeno odredište zahvaljujući Bla bla caru.

Njihov uspeh demantovao je sve one koji su osnivačima BlaBlaCara spočitavali da njihova ideja glorifikuje autostop i da postoji previše prepreka za uspešnu realizaciju njihovog nauma. Ime ove platforme, inače, potiče od alatke pomoću koje su oni koji su tražili/nudili prevoz označavali koliko su pričljivi (što je jedan od kriterijuma na osnovu kojih su se međusobno povezivali) a koja je imala skalu od tri nivova: “bla”, “blabla” ili “blablabla”.

Izvršni direktor Ouibus-a čija mreža povezuje 300 većih gradova u Francuskoj i ostatku Evrope Roland de Berbenten rekao je da od ovog projekta očekuje da kompaniji koju vodi umnogome pomogne na planu internacionalnog poslovanja.

Inače, Oibusev najveći konkurent je nemački međugradski autobuski prevoznik Flixbus koji posluje u Evropi i SAD, a koji je tokom prošle godine samo u Francuskoj prevezao 5,2 miliona putnika.

Pratite Daljine.rs i na Fejsbuku, na Tviteru i na Instagramu.

1Shares

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.