Generacija Z, uprkos finansijskoj krizi, ne želi da se odrekne putovanja. Prema najnovijem istraživanju 87 procenata ispitanika navelo je da su profesionalna putovanja (kao što su radni odmor i studiranje u inostranstvu) važna za njihovu karijeru, a 78 procenata kaže da želi da uživa u novim iskustvima. Drugim rečima, Generacija Z kaže da su putovanja vredna ulaganja.
Istraživanje na generaciji Z sproveo je StudentUniverse, ogranak kompanije Flight Center Travel Group, pod nazivom „Stanje studentskih i omladinskih putovanja u 2023“, na 4000 mladih putnika starosti od 18 do 25 godina, širom sveta. Ovo „širom sveta“ treba uzeti sa zrnom soli jer se detaljnije u izveštaju navode države u kojima je ispitivanje rađeno, a to su isključivo anglo-saksonske zemlje – SAD, Velika Britanija, Kanada i Australija, odnosno tamo gde ova kompanija posluje.
Kako se navodi, istraživanje je otkrilo uvid u mobilnost studenata, gde studenti žele da putuju, perspektive o putovanju radi obrazovanja, namenski vođena stručna putovanja, uticaje krize troškova života i predviđanja za sledeće decenije.
Mladi neće u kafanu
Izveštaj je pokazalo da su putnici generacije Z sa navedenog područja više kulturno svesniji, otvoreni za nova iskustva i voljni da istražuju dublje mesta koja posećuju. U poređenju sa prošlim generacijama, najveće privlačnosti za mlade putnike uključuju razgledanje (70 odsto) i iskustvo novih kultura (68 odsto), zatim isprobavanje novih kuhinja (59 odsto), istraživanje prirode (58 odsto) i upoznavanje novih ljudi (37 odsto).
Generacija Z uglavnom nije zainteresovana za putovanja zbog noćnog života i provoda, a samo 21 odsto njih tvrdi da je zainteresovano za provod dok je na odmoru. Od napuštanja klupske scene do njihovog iznenađujućeg stava o svom uticaju na životnu sredinu, izveštaj je otkrio da Gen Z stvara velike promene u domenu putovanja.
Generacija Z je pokazala najveću sklonost da putuje pošto su ograničenja počela da se ublažavaju tokom pandemije, a sa procenjenim raspoloživim prihodom od preko 400 milijardi dolara, to je demografija za koju bi turistička industrija trebalo da posveti posebnu pažnju.
Uprkos tome što su svesni ograničenog budžeta, studenti i mladi putnici troše tri puta više na putovanje od prosečnog međunarodnog putnika i iako je 76 procenata navelo da su finansijski troškovi njihova najveća briga oko putovanja, samo 8 procenata je navelo da bi u potpunosti prestali da putuju zbog finansija. Generacija Z veruje da tamo gde postoji problem postoji rešenje; 65 procenata je navelo da će težiti pronalaženju najjeftinije opcije, a skoro polovina (46 procenata) je navelo da bi očekivali pomoć od roditelja ili staratelja.
Generacija Z i životna sredina
Studija je takođe otkrila da uprkos tome što je generacija Z veoma ekološki svesna generacija, većina mladih putnika ne dozvoljava klimatskim promenama da ograniče njihove planove putovanja. Skoro polovina (49 odsto) studenata i mladih putnika kaže da je globalno zagrevanje imalo mali ili nikakav uticaj na njihovu želju da putuju, a samo 23 odsto kaže da bi verovatno platili da nadoknade svoje emisije ugljenika kada rezervišu putovanje.
Kada je reč o tome šta ovu demografsku grupu najviše brine u vezi sa putovanjima, samo 15 odsto je navelo njihov uticaj na životnu sredinu, rangirajući ga kao najmanju zabrinutost, dok im je najveća briga finansijski troškovi (76 odsto). Uz to, s obzirom da je homoseksualnost i dalje kriminalizovana u 68 zemalja, izveštaj je otkrio da je većina (82 odsto) generacije Z izjavila da će na njihovu spremnost da posete neku zemlju uticati njeni zakoni i stavovi o pitanjima kao što su prava LGBTQ+.
Jedan od ključnih nalaza izveštaja je da velika većina generacije Z gleda na putovanja kao na brzi put do uspeha na poslu, a 87 procenata je reklo da bi iskustva u inostranstvu poboljšala njihove izglede za karijeru. Daljnjih 78 odsto tvrdi da želi da učestvuje u profesionalnim putovanjima, kao što su radni odmor i volontiranje, ukoliko im se ukaže prilika.
Podsećamo, 42 odsto Amerikanaca nije putovalo dok su bili deca. Međutim, danas, prema navodima ove kompanije, studenti i mladi putnici generacije Z čine četvrtinu svih međunarodnih dolazaka širom sveta.