Epidemija korona virusa je mnoge biznise usporila, a neke je u potpunosti obustavila – po prirodi stvari ili zato što je izostala maštovita proaktivnost njihovih predvodnika. Najbolje su prošli oni čije se poslovanje svodi ili oslanja na internet. Međutim, najgore su prošli influenseri, odnosno „travel blogeri“ – oni koji utiču na vaš izbor naredne destinacije za putovanje.
U najvećem broju ostavši bez proizvoda koje bi uspešno mogli da reklamiraju svojim pratiocima, mnogi korisnici Instagrama sa bezbroj pratioca okupljenih oko njihove sjajno izgrađene predstave o sebi, običnim smrtnicima koji željno iščekuju svaku njihovu narednu objavu postali su bliži nego ikad, i tu novonastalu situaciju prigrlili. Tako ste svoje uzore koji inače i od jutarnje kafe prave događaj vredan objavljivanja na naslovnici lajfstajl magazina prethodnih nedelja imali priliku da vidite kako kafu mogu da piju i u trenerci, na podu.
Ova varijanta korišćenja društvenih mreža, a prvenstveno Instagrama, nije bila naročito utešna opcija za travel blogere koji novac mogu da zarađuju radeći isključivo ono što više ne mogu da rade – putuju.
Po sopstvenom priznanju, koje ćemo i mi ostali sasvim razumeti, kada je korona protutnjila Azijom početkom godine, nikome od njih nije bilo ni na kraj pameti da će njihova zakazana putovanja jedno po jedno biti odložena. Krajem februara i početkom marta, pak, shvatili su da neko vreme neće moći da se bave svojim poslom.
Pandemija virusa je ceo turistički sektor bacila na kolena. Nema letova, nema prelaska granica – nema ni putovanja. Kada ljudi ne mogu da putuju nisu zainteresovani za sadržaje koje nude travel blogeri. Iako bi ljudi voleli da putuju, a trenutno ne mogu, sadržaj instagram profila i turističkih blogova ih ne zanima. Isto tako, marketinške kampanje su utihnule jer su preko noći nestali proizvodi koji treba da se reklamiraju.
Pad prihoda travel blogera zbog korone
Turistički influenser (uticajna osoba na internetu – prim. aut.) i marketinški stručnjak Skot Edi rekao je za Njujork Tajms da je u prve dve nedelje marta meseca pet njegovih kampanja bilo otkazano u roku od 48 sati. Njegova koleginica Viktorija Jor, koja sa svojim suprugom Terensom vodi turistički sajt Follow Me Away, rekla je da su izgubili 90 odsto svojih prihoda, nakon što su njene avio kampanja i kampanja za promovisanje putovanja kruzerima povučene.
Rob Tejlor, LGBT travel bloger sa sajta 2 Travel Dads imao je sličan pad prihoda, od 80 odsto, a ceni da se isto toliko njegovih kolega odjednom našlo u statusu nezaposlenih.
Što se svih njih tiče, korona nije mogla izabrati gore vreme od proleća, pred sezonu muzičkih festivala, da se širi po svetu. Iako će neke od tih manifestacija da se presele onlajn, to potpuno remeti koncepciju influenesera: oni treba da se nalaze na mestima na koja mi želimo da odemo, u odeći koju bismo mi voleli da nosimo, radeći stvari za kojima mi čeznemo. Bez tzv. FOMO, odnosno straha da nešto negde propuštamo, a oni nam dočaravaju šta je sve to, teško je dokučiti njihovu svrhu.
Slična situacija je i u regionu gde se travel blogeri suočavaju sa padom poseta njihovih blogova. Malo bolje stoje oni koji nude lokalni sadržaj, jer se može putovati u okviru država, ali situacija svejedno nije sjajna.
Priroda se oporavlja
Ipak, neki su uspeli shvativši da je i do sad suština njihovog rada bila u tome što im njihovi pratioci veruju: gde da otputuju, koje turističke atrakcije da obiđu ili gde da se obavezno slikaju. Kad je to već tako, zašto im u ovoj situaciji ne bi nudili drugu vrstu saveta, koja se nalazi između saveta i promocije ili kako da odgovorno putuju kad sve ovo prođe?
To ne mora da se odnosi samo na putovanja prilikom kojih ćemo ubuduće sebe paziti od korone, već može da podrazumeva i obilaske turističkih destinacija tako što ćemo i mi njih čuvati – sada kada smo shvatili koliko nam znače i koliko je važno da što duže potraju, da bismo sve stigli da ih obiđemo.
Pošto svi veliki umovi slično rezonuju, tako i na društvenim mrežama daljina pod #putujpametno možete da nađete sadržaj koji upućuje upravo na načine na koje možete da budete bezbedni dok radite ono što najviše volite – čuvajući sebe i sva ona mesta koja ste želeli da obiđete. Na kraju i interesantan podatak: poseta našem portalu je sredinom marta naglo opala, da bi se ubrzo oprovaila i čak pretekla ustaljeni broj poseta pre pandemije. U svakom slučaju, hvala vam što nas redovno pratite.