Bučni putnici, opsesija pametnim telefonima, bezobzirnost prema tuđoj kulturi, velike turističke grupe i fotografisanje selfija su najiritantnije navike turista, sudeći po anketi koju je sprovela Agoda, platforma za onlajn bukiranje smeštaja.
Onlajn anketa koja je sprovedena između 19. i 25. juna na uzorku od 10.384 ljudi pokazala je da više od polovine ljudi (57 odsto) najviše nerviraju bučni turisti, dok su po iritantnosti odmah iza njih turisti koji neprekidno bulje u svoje telefone i tablete, što je potvrdilo 47 odsto ispitanika. Samo jedan procenat manje naveo je da mu najviše smetaju saputnici koji pokazuju potpuno odsustvo osećaja za kulturne različitosti.
Firma sa sedištem u Singapuru otkrila je da su najtolerantniji prema onima koji neprestano prave selfije Kinezi (svega 12 odsto njih to izdvaja kao ružnu naviku turista), što ih direktno razlikuje od 31 odsto Australijanaca koji ovu naviku smatraju vrlo razdražujućom. S druge strane, putnici poreklom iz Singapura (63 odsto), sa Filipina (61 odsto) i Malezije (60 odsto) najveći problem imaju sa onima koji ne uvažavaju nijanse između lokalnih kultura.
Iako živimo u eri pametnih uređaja, skoro pola svih učesnika ankete (47 odsto) reklo je da previše vremena provedenog nad njima smatra lošim. Prema Agodinom izveštaju, solo putnici provode skoro dva sata dnevno „na mobilnom telefonu“, što je 15 odsto više nego kad putuju sa prijateljima. Imajući u vidu rezultate ankete, Agoda je lansirala Selfie fail (Selfi propo) kampanju, sa ciljem da motiviše turiste da se prepuste putovanju i odvoje od svojih mobilnih telefona.
Zaključak Agodinog istraživanja je da lista najvećih pikova na najiritantnije navike ostalih turista izgleda ovako: 56 odsto Australijanaca najteže podnosi bučne putnike, 54 odsto nepoštovanje tuđe kulture, a 52 odsto nerazdvojnost od tehničkih uređaja; većina Kineza, tačnije 68 odsto njih, takođe ima nizak prag tolerancije na turiste koji ne umeju da se ponašaju dok 47 odsto slabo vari zavisnost od telefona, a 33 odsto turističke obilaske u velikim grupama. Sve je ovo još gore kada se uzme u obzir da mnogi od njih postavljaju fotografije na Instagram kako bi druge načinili ljubomornima na svoja putovanja.
Britancima ne prijaju euforični turisti u 56 odsto slučajeva, odsustvo kulturološke osetljivosti nervira dva odsto manje ispitanika, a opsesija mobilnim telefonima 45 odsto njih. Amerikanci u sličnom procentu ne ljube nepristojne putnike – 53 odsto, zaluđenost tehnikom – 48 odsto, niti neosetljivost na kulturne razlike – 41 odsto.