Ukoliko ste se ikada pitali šta spada u Sedam svetskih čuda modernog doba, jednostavno bacite pogled na Instagram. Pošto se već niste sami setili toga, sad je gotovo – moraćete da pročitate tekst do kraja.
Verovatno su vam poznata svetska čuda antičkog doba, ali pomenućemo ih jer nam nije teško. Dakle to su Artemidin hram u Efesu, Turska, potom Velike piramide u Gizi u Egiptu, Viseći vrtovi iz Vavilona, Kolos sa Rodosa odnosno statua Heliosa, Mauzolej iz Halikarnasa u današnjem Bodrumu u Turskoj, Statua Zevsa u Olimpiji u Grčkoj i Faros u Aleksandriji u Egiptu. Mnoga ova čuda više se ne mogu videti, ali možda bi sutacija bila drugačija da je u ono vreme postojao Instagram.
Međutim, kako bi identifikovala najpopularnija mesta na svetu, kompanija Motif analizirala je broj heštagova korišćenih na Instagramu, od njegovog lansiranja u oktobru 2010. godine. Na osnovu prikupljenih podataka, Motif je sastavio listu od Sedam modernih svetskih čuda.
Sa skoro šest miliona heštagova #eiffeltower koji na Instagramu označavaju baš njega, Ajfelov toranj izdvojio se kao trenutno najpopularnije mesto na svetu. Kolosalnu gvozdenu konstrukciju slede Las Vegas i Njujorški Tajms Skver.
Pretražujući heštagove, Motif-ovi istraživači pregledali su i najčešće označavane gradove: najzastupljeniji je bio London, sa ukupno 126 miliona heštagova od nastanka Instagrama, dok su veoma blizu njega i Njujork, Pariz, Dubai i Istanbul.
– U prethodne dve decenije, to kako pravimo i koristimo fotografije drastično se izmenilo, što se posebno odnosi na putovanja i odmore, kaže Kreg Bauer, Motif-ov direktor menadžmenta, objašnjavajući zašto je njegova kompanija uopšte pokrenula ovo istraživanje.
– Što više odmičemo u ovom digitalnom dobu, u kom se fotografije prave telefonom, gledaju na ekranima i dele po društvenim mrežama poput Instagrama, ovekovečavanje uspomena ima sve veći značaj – napominje on.
Sudeći po oznakama koje ljudi koriste kad dele sa svojim pratiocima neke fotografije, najpopularnija mesta na svetu su sledećih sedam:
- Ajfelova kula, za koju je heštag #eiffeltower iskorišćen 5.849.737 puta
- Las Vegas, koji se izdvojio zahvaljujući heštagu #lasvegastrip, korišćenom 4.802.560 puta
- Tajms Skver, kao jedan od najvažnijih trgova na Menhetnu, posetilo je 3.949.217 ljudi – ili barem onih koji su svoje slike iz Njujorka označili heštagom #timessquare
- Burdž Kalifa, čuveni oblakoder u Dubaiju, čije je fotografije heštagom #burjkhalifa propratilo 3.502.116 korisnika Instagrama
- Veliki kanjon u Arizoni, za koji na ovoj društvenoj mreži postoji čak 3.433.049 oznaka #grandcanyon
- Fotografije londonskog Big bena uz oznaku #bigben objavilo je na Instagramu 3.007.317 ljudi
- Najveću panoramsku vrtešku na svetu, Londonsko oko ili Milenijumski točak, videlo je ili se vrtelo na njoj 2.980.006 ljudi, koji su to dokumentovali fotografijama na Instagramu
Motif-ova analiza nije prva koja se bavila procenom popularnosti poznatih turističkih atrakcija u novije vreme.
Nedavno je tom poslu pristupila i internacionalna taksi platforma Taxi2Airport koja je objavila svoje istraživanje pod nazivom New7Wonders of the world.
Oni su, pak, uzeli u obzir različite vidove korisničkih angažmana na socijalnim mrežama, uključujući broj lajkova na Fejsbuku (koje je svako od svetskih čuda prikupilo), kao i broj postavljenih heštagova sa njihovim nazivima na Instagramu.
Nisu bili lenji pa su uporedili i broj postova na Pinterestu i broj pratilaca na Tviteru, a još neki od parametara bile su prosečne ocene na Guglu i recenzije na Trustpilot-u.
Podaci do kojih se tako došlo otkrivaju da je među Novih 7 svetskih čuda najpopularniji Tadž Mahal u Indiji, dok je vrlo blizu njega veliko meksičko arheološko nalazište Čičen Ica, i peruanski sveti grad Inka Maču Pikču.
Kada već govorimo o društvenim mrežama, možete pratiti Daljine.rs na Instagramu, kao i na Fejsbuku.