Airbnb želi da iskoristi priliku i da se dodatno izreklamira dok traju protesti u SAD protiv rasne diskriminacije. Tako, ova platforma za kratkoročni najam smeštaja najavljuje pokretanje anti-diskriminacijske inicijative u saradnji sa organizacijom Color of Change (Boja promene).
Ova kompanija se nada da će merenjem i nadgledanjem korisničkih aktivnosti ukloniti rasnu diskriminaciju na svojoj platformi.
Projekat će meriti diskriminaciju na osnovu percepcije, koristeći jedinstvenu metodologiju usmerenu na privatnost koja istovremeno određuje pretpostavljenu etničku pripadnost korisnika i odstupanje u njihovim iskustvima koja se mogu pripisati rasnoj pristranosti. U ovoj akciji, nazvanoj Projekat svetionik (Project Lighthouse), stručnjaci za privatnost osigurali su da podaci ne budu povezani sa pojedinačnim nalozima.
Airbnb se nada da će partnerstvo sa udruženjem Color of Change osigurati uspeh projekta. Ovo je inače jedna od najvećih internet organizacija za rasnu pravdu koja će savetovati Airbnb o jačanju njihove posvećenosti građanskim pravima i otkrivanju rasnih pristrasnosti. Priznaćete, zvuči kao dobra reklama u trenutku kada vam posao ne ide najbolje.
„Silicijumska dolina mora da se kreće na konstruktivan način sa grupama za građanska prava i to proaktivno, a ne reaktivno – traženjem naše ekspertize da izgradimo platforme koje služe crncima umesto da nam naštete. Airbnb postavlja važan presedan preduzimanja merljivih koraka za ispitivanje i demontiranje diskriminatornih onlajn sistema“, izjavio je Rashad Robinson, predsednik udruženja Color of Change.
Projekt Svetionik je, navodno, u razvoju već dve godine uz podršku raznih drugih antirasističkih organizacija. Njeni specifični ciljevi uključuju ispitivanje rezervacija, pregleda i korisničke podrške kako bi se utvrdilo kako na te interakcije utiče rasizam.
Sam Airbnb se borio protiv rasne diskriminacije od svoje prve revizije politike građanskih prava u 2016. godini. Kompanija je objavila trogodišnji pregled svojih napora u 2019. godini, koji je pokazao uklanjanje fotografija gostiju od strane kompanija, stvaranje anti-diskriminacionog tima za proizvode i stvaranje i sprovođenje politike nediskriminacije.
„U poslednjih nekoliko godina postigli smo značajan napredak u rešavanju bolnih priča pojedinaca koji su zbog svoje rase odbijeni za rezervacije i druga negativna iskustva. Naša svrha je stvaranje pripadnosti, pa čak i jedan incident je suprotnost našim vrednostima“, rekao je Brajan Češki, generalni direktor Airbnb-a.
Airbnb je ranije odložio svoje izveštaje o putovanjima nakon korona virusa zbog antirasnih protesta. Isto tako, kompanija je od kraja 2019. godine uklonila preko 1,2 miliona korisnika kao rezultat svoje antidiskriminacijske politike.
Podsećamo, i ranije su postojalne inicijative u turizmu vezane za crnce, a jedna od njih je da „i crnci putuju“, kojom je želelo da se pokaže da na lepim katalozima i fotografijama sa raznih destinacija u svetu ne treba da budu samo beli ljudi.
Naslovna fotografija: Humphrey Muleba