Popularan sajt za iznajmljivanje nekretnina Airbnb nedavno je organizovao nagradnu igru čiji su se učesnici nadali prenoćištu na Kineskom zidu, ali niko od njih neće dobiti ovu premiju jer je takmičenje otkazano.
Iako je ideja bila više nego primamljiva, a sastojala se u noćenju u pop-up sobi, u kojoj je osmoro pobednika iz velikog bračnog kreveta (ne nužno istovremeno) danju trebalo da uživa u pogledu na okolne planine, a noću u zvezdano nebo, koncept je naišao na masovnu osudu na društvenim mrežama, nakon čega je kompanija Airbnb odustala od njega.
Predvodnici dovođenja u pitanje plana da se na ovaj način boravi na najvećoj građevini na svetu, bili su korisnici kineskih socijalnih medija, koji su izrazili zabrinutost za očuvanje jednog od novih sedam svetskih čuda.
Oni su se složili da nezavisno od toga kako će je neko upakovati ništa ne može da promeni činjenicu da je nagradnu igru organizovala privatna kompanija i da će njene namere za posledicu imati oštećenje antičkog artefakta, pri čemu nadležne za deo zida kod kog bi cela akcija bila organizovana niko nije ni obavestio o ovakvim planovima, niti pitao za dozvolu.
Reakcija koja je stigla iz kompanije Airbnb svela se na uveravanje da je njihova namera bila da obrazuju ljude o nasledstvu Kineskog zida i podignu svest o važnosti napora da se on sačuva. Oni su napomenuli da je projekat otkazan, najavljujući da će u narednom periodu raditi na turističkoj ponudi upoznavanja Kine na neke druge načine.
Inače, kompanija iz San Franciska koja je najveći konkurent hotelijerstvu među internet platformama sličnog tipa, i ranije je pokretala nagradne igre u kojima su dobitnici osvajali noćenje u pariškim katakombama, na Velikom koralnom grebenu, u Ebi Roud studiju… pa je tako osam srećnika zamalo dobilo besplatan boravak od 4. do 8. septembra i na Kineskom zidu, gde su mogli da uživaju u kineskim specijalitetima, tradicionalnoj kineskoj muzici i obilasku okolne prirode.
To takođe znači da su se svi koji su aplicirali džabe trudili da što originalnije odgovore na pitanje zašto je danas više nego ikada važno probijati barijere između različitih kultura, ali možda neki od njih u toj misiji pomognu Airbnb-u. Ova kompanija je sve češće trn u oku širom sveta, a Evropska komisija joj je nedavno naložila da mora da radi po jasnijim pravilima.