Amsterdam povećava takse koje će platiti turisti koji borave u ovom gradu i biće među najvišima u Evropi. Između ostalog, grad Amsterdam pokušava da se nosi sa prevelikim brojem turista, a time i puni gradski budžet.
Amsterdamske turističke takse sigurno su među najvišima u Evropi, a u narednoj godini naći će se na prvom mestu. Holandska prestolnica će naplaćivati turistima dodatna tri evra za noć, piše CNN Travel.
Dvokrevetna soba sa zajedničkim kupatilom naplaćuje se 16 evra za noć i dodatna tri evra po osobi za jednu noć, dok luksuzni hotel s dva kreveta u Berlinu košta 12 evra. To znači da će noćenje u hotelima s jednom zvezdicom biti skuplje od noćenja u drugom hotelu s pet zvezdica.
Na primer, u hotelu sa pet zvezdica u Rimu taksa iznosi 14 evra, a što je trenutno najviše u Evropi. Nemački Dortmund za sada ima najviši iznos taksi, gledano u procentima, a to je 7,5% po sobi. U najskupljem dortmundskom hotelu, Fountain Loft, cena noćenja iznosi 249,02 evra, što znači da je taksa 14,02 evra. Međutim, i to će biti niže od noćenja u hotelima s jednom zvezdicom kada Amsterdam uvede povećanje turističke takse.
„Veliki broj turista doprinosi visokim troškovima održavanja grada sigurnim i čistim, kao i održavanju javnog prostora poput trotoara, šetališta, mostova i ulica u dobrom stanju“, rekao je portparol grada Amsterdama.
Kao mere protiv prekomernog turizma (overtourism) mnogi gradovi su se odlučili na dodatno oporezivanje ili povećanje taksi. Tako je i Venecija najavila povećanje turističke takse za 10 evra za one koji dođu na samo jedan dan, dok za one spavaju veća taksa se neće primjenjivati – za sada. Gradovi koji su takođe povećani prevelikim brojem turista kao što su Dubrovnik i Barselona nisu za sada najavili povećanje boravišnih taksi.
Sredinom leta Tim Ferhurst, generalni sekretar neprofitne Evropske turističke asocijacije, na najavu ovih mera izjavio je da „ne treba oporezivati ljude koji vam pomažu da platite račune“, međutim izgovori mnogih gradova su da će se povećanjem ovakvih taksi doprineti očuvanju kulturne baštine koja je ugrožena masovnim turizmom, kao i da će se poboljšati turistička infrastruktura. Problem je samo u javnom uvidu u način na koji se prihod od taksi troši, dok je drugi problem – skuplja putovanja.