Dok se ostatak Evrope pretežno zabranama i taksama trudi da smanji broj automobila u gradskim centrima, težeći tome da se stanovništvo prešalta na druge vidove prevoza, čelnici Bolonje dosetili su se vrlo elegantnog i efikasnog načina za to: građani koji koriste javni prevoz, gradom jezde na svom biciklu ili vodeći računa o svojoj kondiciji idu peške, kao nagradu dobijaće pivo, sladoled ili karte za bioskop.
Prema navodima BBC-a, sve što im treba ne bi li osvojili ove motivišuće nagrade jeste aplikacija Bella Mossa (Dobar posao) preko koje mogu da skupljaju poene za svoje učešće u akciji protiv zagađenja životne sredine.
Nakon instaliranja ove aplikacije na mobilni telefon, predviđeno je logovanje prilikom svakog „eko frendli“ prelaženja razdaljine između tačke A i tačke B, posle čega se to pretvara u nagradne poene koji se mogu „naplatiti“ u više od 100 lokala širom Bolonje koji nude pivo ili sladoled.
We're often asked about our Bella Mossa programme which took Bologna by storm. Find out more about what we did and how it worked: https://t.co/tyDdd8XXVo #walking #cycling#behaviourchange #sustainability pic.twitter.com/NzjvBvpkUs
— BetterPoints Ltd (@BetterPointsLtd) October 22, 2018
U aplikaciji postoji i posebna funkcija koja unapređuje takmičarski duh, a putem koje građani mogu uporediti svoj doprinos zdravoj životnoj sredini sa ostalim korisnicima.
Inače, sam mehanizam funcioniše tako što GPS preračunava koliko ugljen-dioksida ste uštedeli, a u toku dana se možete logovati samo četiri puta, pri čemu se svaki log sabira sa prethodnima.
Aplikaciju je razvio urbanista Marko Amadori prošle godine, sa ciljem da promoviše „zeleni transport“ u Bolonji. Prošle godine aplikacija je zabeležila 2,2 miliona milja pređenih alternativnim vidovima prevoza, dok je više od 5.000 ljudi zaradilo svoje nagrade učestvujući u ovoj sjajnoj akciji.
S obzirom da celu ideju podržavaju i gradska uprava Bolonje, kao i EU, Bella Mossa ima sve preduslove da nastavi da vrši i širi pozitivan uticaj na ljude i njihovu okolinu.