Nakon opsežne istrage, Kancelarija poverenika za informacije u Velikoj Britaniji izdala je saopštenje u kom potvrđuje da će zbog lošeg sistema zaštite privatnih podataka putnika aviokompanija „British Airways“ morati da plati 183 miliona funti.
Incident zbog kog će britanska aviokompanija morati da snosi posledice dogodio se u septembru 2018. godine kada su hakeri, zahvaljujući slaboj zaštiti podataka, ukrali lične podatke oko 500.000 putnika, među kojima su bile njihove prijave, brojevi kartica za plaćanje, imena, adrese i informacije o rezervaciji leta, preusmeravanjem na lažnu veb stranicu.
“Lični podaci ljudi su baš to – lični. Kada organizacija koja ih prikuplja ne uspe da ih zaštiti, šteta nastala usled njihove krađe je nešto više od neprijatnosti. Zato je zakon veoma jasan i kaže da kada vam neko poveri lične podatke, morate da vodite računa o njima, a oni koji to ne učine će snositi posledice“, izjavo je poverenik za informacije.
British Airways je posle nemilog događaja sarađivao sa Kancelarijom poverenika za informacije i napravio određene izmene u svom bezbednosnom sistemu, ali će uprkos tome morati da plati novčanu kaznu koja predstavlja 1,5 odsto ukupnog svetskog prometa u prošloj godini, kada je ova kompanija zaradila 11,6 milijardi funti.
I pored toga što su zapravo dobro prošli, predstavnici „British Airways“-a su razočarani presudom.
“Pokušali smo da odreagujemo najbrže što smo mogli nakon krađe. Nismo pronašli dokaze o bilo kakvim prevarama i podmetanjima u kompaniji. Još jednom se izvinjavam svima koji su oštećeni”, rekao je Aleks Kruz, predsednik i izvršni direktor kompanije, koji je najavio i da će British Airways podneti žalbu na ovu odluku.
Inače, u Srbiji će nov Zakon o zaštiti podataka o ličnosti koji je delimično usklađen sa Evropskom direktivom (GDPR) stupiti na snagu u avgustu, a u svakom slučaju nekome ne trebaju hakeri kako bi otkrili svoje lične podatke jer ih dele po društvenim mrežama.