Hrvatska, kao zemlja koja izuzetno zavisi od turizma, ove godine se suočava sa padom cene najma apartmana. Gostiju je mnogo manje nego u istom periodu prošle godine, a neke ostrvske destinacije čak vraćaju turistima novac za kartu za trajekt.
Zbog manjeg broja gostiju i cene najma apartamana su pale. Tako, koliko je prošle godine u predsezoni koštao najam najjeftinijeg apartmana na Jadranu što je 40 evra, toliko ove godine košta najam najskupljeg.
Naime, Cene apartmana na hrvatskoj obali prošle hodine godine u predsezoni i u postsezoni kretale su se od 40 do 100 evra, dok su u sezoni bile od 60 do 200 evra. Ove godine se cene za iste apartmane u predsezoni kreću od 25 do 40 evra, dok su u sezoni između 45 i 70 evra.
Predsednica Zajednice obiteljskog turizma Martina Nimac Kalcina rekla je da iznajmljivanje privatnog smeštaja za sada ide jako loše, iako su cene drastično niže. U Hrvatskoj je ove sezone moguće iznajmiti celu kuću sa bazenom za 114 evra po danu.
Nimac Kalcina navodi da direktnih novih rezervacija ima veoma malo, da se mahom odnose na najam celih kuća za odmor, te da se mnogi oslanjaju na stare goste, sa kojima su u kontaktu, piše portal Index.hr.
Međutim, neki su se odlučili i na svojevrsne subvencije gostima. Tako, Turistička zajednica Grada Malog Lošinja u saradnji sa članicama u destinaciji započela je objedinjenu marketinšku kampanju „Lošinj – vaša otočna oaza“.
Ovom kampanjom naglašavaju se prednosti Lošinja – ostrva vitalnosti, kao što su blaga klima, biodivirzitet, more visokog kvaliteta, vazduh prvog kvaliteta i kao ostrvo sa više od 200 sunčanih dana godišnje.
Kampanja Lošinja usmerena je ka njihovim ključnim emitivnim tržištima: u Austriji, Nemačkoj i Sloveniji.
Besplatan trajekt kao ostrvu
Deo akcije je i kampanja „FERRY FREE“ nastala s ciljem privlačenja gostiju u okviru koje će se turistima vraćati novac za trajekt ukoliko dođu do ostrva Lošinj pod određenim uslovima i tokom određenog perioda sezone.
„Posetiocima koji će boraviti u septembru duže od sedam noći Turistička zajednica sufinansira povratne karte trajekta u objektima koji su se odazvali pozivu. Akcija vredi za trajektne karte Valbiska – Merag i Porozina – Brestova te za sve rezervacije za septembar ostvarene nakon 15. juna 2020. godine“, navode iz Turističke zajednice Lošinja.
„Do sada se nismo susretali s ovakvim izazovom i zato trenutna situacija više nego ikada, zahteva sinergiju svih delova destinacije. U akciju su se uključili svi hoteli, kampovi, pansioni, hosteli, lečilište te trenutno više od 350 privatnih iznajmljivača, a sve u cilju kako bi predstavili prednosti Lošinja kao ostrvske destinacije i našim posetiocima pružili dodatnu vrednost za ponuđenu uslugu“, izjavio je direktor turističke zajednice Grada Malog Lošinja Dalibor Cvitković.
Predviđa se loša sezona u Hrvatskoj
Nimac Kalcina navodi da se svi nadaju da će sezona krenuti kada se u potpunosti otvore granice, ali da je za sada situacija veoma loša. Podsećamo, građani Srbije u Hrvatsku mogu ući uz potvrdu rezervacije smeštaja.
„Što se tiče domaćih gostiju, njima će se definitivno morati dati popuste i sniziti cene najma“, rekla je Nimac Kalcina.
Trenutno u Hrvatskoj boravi oko 33 hiljade turista, što je tri puta više nego pre dve nedelje. Ponovo su strani gosti u većini i to nakon tri meseca.
Od ukupnog broja turista koji se trenutno nalaze u Hrvatskoj, nešto više od 21 hiljade su strani gosti, a najviše ih je iz Nemačke, Slovenije, Austrije, Bosne i Hercegovine i Češke.
Prošle godine u isto ovo vreme u Hrvatskoj je boravilo 315 hiljada turista. Podsećamo, domaći turisti su u Hrvatskoj 2019. godine ostvarili 2,2 miliona dolazaka i 7,1 miliona noćenja, što je povećanje broja dolazaka za 9,4 odsto i povećanje broja noćenja za 9,6 odsto u odnosu na 2018. godinu., dok su strani turisti ostvarili su 17,4 miliona dolazaka i 84,1 miliona noćenja, što je za 4,3 odsto više dolazaka i 1,2 odsto više noćenja u odnosu na 2018. godinu.