Turistička organizacija Japana (JNTO) najavila je pokretanje nove platforme za e-učenje koja je namenjena stranim turističkim agencijama i turističkim agentima koji prodaju turističke aranžmane za Japan. Ova država želi da iskorisiti vreme dok traje pandemija virusa korona kako bi po njenom završetku bili spremni za dolazak novih turista, obučavajući ih na daljinu.
Cilj ove e-learning platforme je dodatna obuka agenata i dobijanje šireg znanja i dodatnih informacija o turističkoj ponudi Japana. Tako, Japan Training Platform koristi 5 modula za vođenje agenata kroz sve aspekte Japana. Svaki kurs omogućava istraživanje raznolikost japanske hrane, tradicije, krajolika, japanskog načina života, ali i servisnih informacija o o vizama, carini, bezbednosti i slično.
Na kraju svakog od pet modula polagaće se test, naravno onlajn. Svaki test se mora proći sa svim tačnim odgovorima kako bi se moglo nastaviti na sledeći kurs.
Na ovaj način turistički agenti dobiće šire i detaljnije informacije o Japanu i to van klasičnih turističkih pamfleta, čime će se bolje upoznati sa materijom i specijalizovati za Japan, čime će saznati tačne informacije. Naime, o Japanu kruži mnoštvo informacija na internetu, te postoji problem u rasuđivanju koje su tačne i proverene. Agenti će kroz znanje stečeno na obuci biti u mogućnosti da isto prenesu i na putnike.
Isto tako, na ovaj način se ostvaruje direktan kontakt sa turističkim agentima, čime mogu saznati sve informacije o novim turističkim proizvodima. Direktna komunikacija je bitna i zbog pravovremenog informisanja o novim propisima, da li je neki propis izmenjen, ali i način kako usmeravati organizovane ture kako bi se izbegao problem preteranog turizma. Da li će masovnog turizma biti nakon pandemije i kada, još ne znamo.
Poseban akcenat obuke turističkih agenata za Japan je na Zlatnoj ruti koju najviše pohode turisti iz Velike Britanije koji posećuju Tokio, Hakone i Kojoto. Iz Japanske turističke organizacije ističu da se njihova obuka usredsređuje na Zlatnu rutu, ali i na druge rute. Agenti će na ovaj način naučiti širok spektar korisnih informacija kao što su najbolje vreme za posetu, letovi, ali će i bolje upoznati japanski način i kulturu življenja.
„Nakon što agenti završe kurs, osećaće se se sigurniji u prodaji naše destinacije“, navode iz Turističke organizacije Japana.