Kina je konačno u potpunosti promenila „politiku reagovanja na epidemiju Covida-19“ i uveliko olakšala procedure oko turističkih poseta, piše Kineska medijska grupa (CMG).
„Kina će diktirati globalne turističke tokove u ovoj godini i u godinama koje slede“, kazala je za CMG generalna direktorka Direktorata za razvojne politike u turizmu u Vladi Crne Gore Aleksandra Gardašević Slavuljica, ističući da je ta konstatacija uslovljena time da se ne desi neka slična situacija kao što je bila sa covidom u prethodnih skoro tri godine.
Ona je rekla da se Evropa priprema za dolazak turista iz Kine, ali i da se i turisti iz Kine pripremaju za posetu Evropi.
„U ovom periodu, znači od 8. januara od kada je Kina otvorila granice buking je drastično porastao. Turisti iz Kine već kupuju aranžmane i spremni su da putuju, a Evropa predstavlja destinaciju koju će mnogi od njih posetiti jednom u životu, tako da su njihova očekivanja definitivno velika. Međutim, moramo znati i da se njihova svest o putovanjima izmenila, zbog svega što se dešavalo u Kini sa covidom oni će sad ipak birati destinacije u odgovornim i bezbednim državama“, navela Gardašević Slavuljic, a prenosi Beta.
Oporavak turizma sa kineskog tržišta u tri faze
Dodala je da istraživanja pokazuju da će se oporavak turizma sa tog tržišta dešavati u tri faze.
„Prva faza će se desiti u ovom prvom i u drugom kvartalu ove godine što znači da će turisti iz Kine dolaziti, ali ne u tako velikim brojevima. Druga faza oporavka će nastupiti od juna-jula tekuće godine i sledeća faza je od sledeće godine pa nadalje. Sve ovo je znatno uslovljeno situacijom u avio-saobraćaju iz razloga što su kineske kompanije tokom pandemije otkazale letove i otkazale slotove, a proces dobijanja novih slotova je proces koji traje, tako da će u stvari oporavak tržišta zavisiti od brzine kojom će avio-kompanije iz Kine dobijati slotove“, rekla je Gardašević Slavuljica.
Nekoliko avio-kompanija iz Evrope je, kako je istakla, zadržao direktne letove ka Kini.
„To su kompanije i zemlje koje će definitivno imati benefit od te situacije i u tom smislu rekla bih da je i Crna Gora privilegovana iz razloga što pre svega treba da iskoristimo tendenciju i da kažem neku sklonost kineskih turista da posećuju region Zapadni Balkan. To je za njih neistraženi region koji bi oni mogli bukirati kao paket aranžman. Na nama je da se kao destinacije povežemo i da zapadni Balkan u celini prezentiramo tržištu Kine“, objasnila je ona.
Ukazala je da razlog više i činjenica da nacionalna avio-kompanija Srbije nije prekidala direktne letove sa Kinom.
Ona je rekla i da je ovom trenutku preporuka da turisti iz Kine prilikom dolaska imaju uz sebe negativan PCR test ne stariji od 48 sati što je preporuka koja važi na nivou Evropske unije.
Po njenim rečima, treba da se napravi specifična ponuda prilagođena tražnji kineskih turista jer tržište Kine nije unificirano i veoma je segmentirano upravo zbog velikog broja različitih kategorija turista.
„Cela Evropa i svet očekuju turiste iz Kine, iščekujemo ih naravno i mi, ali u tom smislu treba i da se pripremimo jer Kinezi predstavljaju veoma digitalizovanu naciju, tako da je preporuka da se koriste isključivo digitalni kanali promocije prilikom prezentacije ponuda na tržištu Kine“, rekla je Gardašević Slavuljica.