Mnogima je poziv pilota posao iz snova, a mnogi se odlučuju da postanu piloti zbog zarade koju piloti ostvaruju. Vazduhoplovstvo i kako se postaje pilot je jedan od najtraženijih pojmova na srpskom Guglu, ali i jedan od najčitanijih tekstova na Daljine.rs. Koliko zarađuju piloti u Srbiji i da li je to još uvek posao iz snova?
U proseku 60.000 ljudi svakog meseca traži informacije o tome kako postati pilot – pokazuju podaci Google-a. Upućeni ukazuju da se tržište avio-saobraćaja poslednjih godina sve više razvija i da će ta, za mnoge profesija iz snova, i te kako biti tražena.
U Srbiji leti 1.538 pilota, podaci su Direktorata za civilno vazduhoplovstvo, koje godišnje izda između 70 i 80 novih dozvola za letenje, piše RTS.
Dugačak je spisak uslova koje je neohodno ispuniti da bi se postao pilot. Među njima su godine učenja, na desetine sati letenja, i nešto više od 40.000 evra koliko košta obuka za civilnog pilota.
Sve to ne sprečava najupornije da, kako u nekoliko privatnih škola letenja, tako i na državnoj vazduhoplovnoj akademiji, steknu pilotsku dozvolu.
„S obzirom na potrebe tržišta, očekujemo da će ove godine biti ozbiljan pritisak za upis na obe klase i u Beogradu i u Vršcu. S obzirom na to kakva je situacija u vazdušnom saobraćaju i kakva je potreba za pilotima, mislim da uopšte neće biti čekanja za posao“, navodi direktor Vazduhoplovne akademije u Vršcu Goran Vijović.
Urednik portala Tango Six Petar Vojnović izjavio je za RTS da piloti u Srbiji, ali i u inostranstvu, zarađuju između 4.000 i 5.000 evra.
„Možemo reći da se prvi put u poslednjih nekoliko godina dolazi do balansa i relativno rečeno ima radnih mesta za sve zainteresovane. Piloti u Srbiji, ali i u inostranstvu, su plaćeni negde oko 4.000 do 5.000 evra. Ta visoka mesečna primanja su tradicionalna, a delom su opravdana zbog velike odgovornosti, velikog stresa“, objašnjava Vojnović.
Odgovornost i stres mnogi piloti menjaju za, kako kažu, najlepši pogled iz kancelarije.
Srpski piloti traženi su i u avio-kompanijama na Bliskom Istoku, u Aziji i tradicionalno u Africi. I niskobudžetne (low cost) kompanije donose više posla, pa zato ne iznenađuje podatak da poslednjih godina u Srbiji raste broj izdatih pilotskih dozvola.
Izvor: RTS, Biznis.rs