Najava indijskog ministra turizma K J Alfonsa od sredine septembra, da će pad rupije dovesti do razvoja turizma u ovoj zemlji, ispostavila se kao tačna, budući da je jačanje dolara i evra u očima inostranih turista Indiju učinilo izuzetno atraktivnom destinacijom.
Iako sve više Indijaca putuje van granica svoje otadžbine, njihov sektor turizma s razlogom se oslanja na one koji putuju u obrnutom smeru, sve češće posećujući drugu državu na svetu po broju stanovnika.
Upravo zbog toga, Ministarstvo turizma Indije objavilo je da vlada preduzima sve mere u cilju dupliranja turističke posete u naredne tri godine.
Osim putnika iz inostranstva, beleži se zadivljujući porast i u domaćem turizmu, pa su popularne turističke agencije prijavile porast od 20 odsto rezervacija tokom devetodnevnog Navaratri festivala, koji se održava svake jeseni u slavu pobede dobra nad zlom.
Za predstojeći Dasara festival koji se obeležava odmah nakon Navaratrija, agencije su prijavile brojne rezervacije za višednevna putovanja u Keralu, Bangalor, Majsor, Delhi i Gudžarat.
Pored ovih popularnih odredišta, postoji i mnogo onih koje turisti biraju kako bi se maksimalno odmorili i što više iskoristili svoj odmor.
– S obzirom na značajnu razliku u kursu rupija-dolar, indijski mladenci koji su svoj medeni mesec prvobitno planirali da provedu na prekookeanskim destinacijama, sada ipak dolaze u Keralu, da iskuse magičnost ove države. Budući da njihove namere dele i strani turisti, može se reći da Indija polako vraća svoju reputaciju omiljene destinacije za medeni mesec – kažeAniš Kumar, predsednik Asocijacije turističkih organizacija Indije, a zbog ovog procvata turizma očekuje se porast prihoda u sektoru od 10 odsto.
Izbegavanje SAD i Evrope, umesto kojih će se više putovati na Istok, u zemlje čijim valutama je opala vrednost, umnogome će pomoći putnicima. S druge strane, destinacije poput Meksika, Italije i Južne Afrike gde je indijska rupija ojačala u odnosu na meksički pezos, tursku liru… učiniće putovanja u ove zemlje poželjnijima nego ranije.
Indija trenutno predstavlja najbrže rastuće turističko tržište za Australijance sa porastom dolazaka putnika iz Indije u Australiju od 19.6 odsto u prvih 6 meseci 2018. godine, zahvaljujući poseti od 335.100 turista. Indija ostaje na mestu prioritetnog tržišta i za Novi Zeland.
Broj dolazaka stranih turista u Indiju prošle godine porastao je za 15.6 odsto. Indijska elektronska viza promenila je situaciju u sektoru turizma jer je sada na raspolaganju građanima 166 zemalja koji žele da putuju u Indiju u poslovne ili svrhe lečenja. U toku 2017. godine, vizu je putem interneta dobilo 1.69 miliona inostranih turista, dok ih je 2016. godine bilo samo 1.08 miliona, što je razlika od 57.2 odsto.
Razvoj indijskog turizma unapređuje i regionalna aviomreža UDAN čija je misija da putovanje avionom učini dostupnim širokim narodnim masama, promoviše turizam, poveća stopu zaposlenosti i promoviše balansirani ekonomski rast. Cilj UDAN-a trenutno je da poveže aerodrome koji se slabo koriste ili ne koriste uopšte sa onima koji su visokofrekventni, i to putem jeftinih letova. Na ovaj način domaći putnici imaće lakši pristup mnogim destinacijama po povoljnim cenama.
Još jedna od mera koja će unaprediti turizam u Indiji jeste uvođenje letova helikopterom u okviru UDAN šeme, za koje se čeka dozvola. Nakon toga, počeće letovi na 76 ruta, a prvi među njima povezaće istorijske lokacije poput Varanasija i Gaja sa različitim gradovima. Prognoze su da će ovaj potez dovesti do dodatnog porasta broja putnika koji lete do željenog odredišta, pa će ih umesto 265 miliona koliko je prebrojano u 2017. godini, u narednih 10 do 15 godina biti milijardu.