Porto će ograničiti kretanje tuk-tuk vozila u devet ulica u istorijskom centru, “kako bi se promovisala veća fluidnost saobraćaja, bezbednost pešaka i dostupnost javnog prevoza”.
“Kako bi se unapredila veća protočnost saobraćaja, bezbednost pešaka i dostupnost javnom prevozu, biće ograničeno kretanje triciklima i lakim četvorociklima na devet puteva u centru grada“, navodi se u obaveštenju upućenom Luši.
Vest o toj meri je prvobitno objavio list Publico i obuhvata Largo dos Loios, ulice Trindade Koeljo, Mouzinjo da Silveira, Ribeira Negra, Infante D. Henrikue, Fernandes Tomas i Formosa, kao i Prasa de Almeida Garrett i centar u Ribeira Turelu.
Kriterijumom za primenu na ovim putevima smatraju se “ulice u kojima su smanjene brzine saobraćaja i veća stopa nezgoda”.
Zabrana stupa na snagu sledećeg ponedeljka, saopštila je gradska skupština koju predvodi nezavisni poslanik Rui Moreira.
“Cilj je očuvanje efikasnosti urbane mobilnosti, obezbeđivanje kompatibilnosti između turizma, kvaliteta života stanovnika i radnika grada i operativnosti javnog prevoza i hitnih službi”, ističe on.
Za Gradsko veće Porta, ta mera “nema značajnog uticaja na privredne aktivnosti, jer će ograničenje biti lokalizovano i ne sprečava pružanje povremenih turističkih usluga koje zahtevaju operateri turističke zabave”.
“Stoga se veruje da će ova strategija doprineti poboljšanju urbane mobilnosti, smanjenju pritiska na javne prostore i promovisanju bezbednijeg i održivijeg okruženja”, kaže on i dodaje da je odluka usklađena sa dobrim praksama upravljanja saobraćajem usvojenim u referentnim gradovima.
Gradsko veće Porta “prepoznaje da su rast turističke aktivnosti i diverzifikacija vidova transporta postavili izazove za upravljanje javnim prostorom, zahtevajući efikasna rešenja kako bi se obezbedila održiva ravnoteža”.
Gradska vlast grada Porta ponavlja da je “nedostatak posebnih propisa za promet vozila TVDE, operacije utovara i istovara i bujanje turističkog saobraćaja pojačalo negativne uticaje, pogoršavajući zasićenost puteva i štetno za urbano iskustvo”.
Vlada Porta čak priznaje da je “kretanje vozila koja ne odgovaraju funkcionalnim karakteristikama određenih putnih osovina ugrozilo ciljeve definisane opštinskim Master planom, posebno u pogledu tečnosti saobraćaja, bezbednosti na putevima i kvaliteta životne sredine”.
“Sadašnji zakonski okvir omogućava sprovođenje propisa koji uslovljavaju, privremeno ili trajno, tranzit određenih kategorija vozila, uz poštovanje principa razumnosti, proporcionalnosti i ravnopravnosti”, ističe on.
Podsećamo, pre sedam godina Šri Lanka je takođe uvela red među tuk-tuk vozila.
Izvor: The Portugal News