Vesti

Saudijska Arabija: Turizam je nova nafta

Saudijska Arabija

Saudijska Arabija će povećati cilj od 100 miliona posetilaca koji je postavila kao deo programa Saudijska vizija 2030 (Saudi Vision). Broj od sto miliona posetilaca je postavljen 2016. godine kada je Vizija prvi put objavljena. Međutim, 2022. godine Kraljevina Saudijska Arabija je primila 77 miliona domaćih putnika i 16,5 miliona međunarodnih putnika, što je ukupno 93,5 miliona.

Dubai, dugogodišnji lider u turizmu u regionu, imao je 14,5 miliona međunarodnih posetilaca u 2022. godini.

Pošto je granica od skoro 100 miliona posetilaca u Saudijskoj Arabiji dostignuta osam godina pre roka, izvršni direktor Saudijske turističke uprave (STA) Fahid Hamidadin rekao je da će se lestvica pomeriti.

„Cilj je prenizak i povećaće se“, rekao je Hamidaddin za Arabian Travel Market. „Danas taj cilj više ne funkcioniše. Od samog početka, domaći turizam je uvek bio deo tog cilja. U vreme kada je postavljen, nismo imali pojma koliko će jak domaći turizam reagovati. Svi smo mislili da će brojevi pasti nakon pandemije kovida, ali on je samo rastao“, dodao je on.

„Domaća publika, pre nekoliko godina, nije shvatala da ima sve ovo na svom pragu. Nekada su se fokusirali na Džedu i Rijad, ali sada su ljudi avanturistički nastrojeni. To će se desiti i sa međunarodnim posetiocima”, rekao je i dodao da bi voleo da 60 odsto turizma dolazi od međunarodnih poseta.

PROČITAJ:  Vaučeri za odmor u Srbiji za 2024. godinu

Saudijska ponuda hotela nadmašuje Dubai

Saudijska Arabija planira veliku ekspanziju svog ugostiteljskog i turističkog sektora, koji će povećati do 315.000 hotelskih soba do 2030. godine, sudeći prema izveštajima globalne konsultantske kuće za nekretnine, Knight Frank. U svom izveštaju, Knight Frank navodi da će ovaj rast rezultirati povećanjem broja hotelskih soba većim od trenutno dostupnih 140.000 soba u Dubaiju.

Odgovarajući na pitanje da li je Saudijska Arabija ima previše smeštaja za kratkoročni najam, Hamidadin je rekao: da je njegov trenutni nedostatak avio-prevoza i smeštaja. „Nećemo se suočiti sa problemom prekomerne ponude na osnovu tempa koji trenutno vidimo“, istakao je on.

Prema Knight Frank-u, brzo širenje ponude vezanih za ugostiteljstvo širom zemlje deluje kao značajan faktor u jačanju domaćeg turizma, za koji predviđa da će činiti ključni deo budućnosti ugostiteljskog pejzaža Kraljevine Saudijske Arabije. Podsećamo, Saudijska Arabija dopustila lokalnom stanovništvu da kratkoročno iznajmljuju nekretnine turistima u cilju da se održi korak sa potražnjom i da se Kraljevina kao turistička destinacija učini dostupnijom.

Saudijska Arabija
Saudijska Arabija uskoro će imati 315.000 hotelskih soba

Da bi zadovoljila ovaj sve važniji segment tržišta, industrija će morati da razmišlja šire i da uključi luksuzne glamping lokacije i hostele za mlade. Saudijska Arabija je na korak od toga da postane jedno od najvećih svetskih turističkih tržišta, sa giga projektima kao što je NEOM koji predvodi motor razvoja.

Podsećamo, NEOM je planirani pametni grad i mega projekat u provinciji Tabuk u severozapadnoj Saudijskoj Arabiji. Lokacija se nalazi severno od Crvenog mora, istočno od Egipta preko Akabskog zaliva i južno od Jordana. Ukupna površina Neoma treba da bude 26.500 kvadratnih kilometara. Planovi grada uključuju više regiona, uključujući plutajući industrijski kompleks, globalno trgovinsko čvorište, turistička odmarališta i linearni grad. Planirano je da se sve napaja isključivo obnovljivim izvorima energije. NEOM prema planu treba da bude završen 2039. godine.

PROČITAJ:  Smeštaj u Srbiji skuplji više od 20 odsto

Turizam je prekretnica za Saudijsku Arabiju i njeno tržište rada

Odgovarajući na pitanje o porastu luksuza u SAudijskoj Arabiji i kako će to snabdevanje uticati na industriju, Hamidadin je rekao da je pandemija bila prekretnica za predstavljanje nove luksuzne ponude u Kraljevini.

„Bili smo blagosloveni Covidom“, rekao je šef STA. „Ljudi su otkrili Saudijsku Arabiju na silu, a zatim su je otkrili po izboru. Bogati putnici, vlasnici jahti i privatnih aviona, imali su malo opcija tokom Covida i došli su u Saudijsku Arabiju.“ Inače, Saudijska Arabija je još 2019. godine angažovala influensere kako bi promenila sliku o sebi.

Jedan od svakih pet novih poslova dolazi iz turizma širom sveta u protekloj deceniji, podsetio je Hamidadin na tabeli, navodeći podatke Svetske turističke organizacije (WTTC). U narednoj deceniji u turizmu će biti svako četvrto radno mesto.

Diradža, Saudijska Arabija
Ruševine Diradže, by Xristoph / Wikimedia, CC BY-SA 3.0

„Dok toliko sektora gubi zbog mašina, turizam ne gubi. Bavimo se turizmom za naše ljude i našu privredu“, dodao je on.

PROČITAJ:  Meksiko Siti uređuje tržište zakupa smeštaja zbog Airbnb-a

„Svet je 1920-ih došao u Saudijsku Arabiju po naftu, sada će svet doći 2020-ih zbog turizma. Turizam je nova nafta”, zaključio je Hamidadin.

Pratite nas na društvenim mrežama: Instagram, Facebook i Twitter i budite obavešteni o dešavanjima iz oblasti putovanja, turizma, ekologije i kulture.

Pretplati se
Obavesti o
guest

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.

0 Komentara
Ugrađene povratne informacije
Pogledaj sve komentare