Svetska turistička organizacija (UNWTO) objavila je smernice čiji je cilj pomoć turističkom sektoru. Ove smernice naglašavaju potrebu odlučnog delovanja i vraćanja samopouzdanja, a najavljena je i saradnja sa kompanijom Google u cilju prihvatanja inovacija i digitalne transformacije globalnog turizma.
Smernice su pripremljene u saradnji s Globalnim odborom za krizu turizma i imaju za cilj da pomognu vladama i privatnom sektoru u oporavku turizma i putovanja od krize izazvane pandemijom korona virusa.
U zavisnosti od ukidanja ograničenja putovanja, UNWTO upozorava da bi međunarodni turistički dolasci mogli opasti između 60 i 80 odsto, što dovodi u opasnost 100 do 120 miliona radnih mesta i moglo bi dovesti do gubitka izvoza od 910 milijardi do 1,2 triliona američkih dolara.
Generalni sekretar UNWTO-a Zurab Pololikašvili izjavio je da ove smernice pružaju vladama i kompanijama sveobuhvatan skup mera koje su osmišljene kako bi im pomogle da se turizam ponovo pokrene na siguran, neometan i odgovoran način.
Sigurnosni protokoli za oporavak turizma
Novi vodič, praćenje preporuka za delovanje koje je Odbor već odobrio, baziran je na sedam prioriteta za oporavak turizma u cilju ublažavanja ekonomskog udarca, izradi sigurnosnih protokola i koordinisanog reagovanja i podsticaja inovacijama.
- Obezbediti likvidnost i zaštititu radna mesta
- Povratiti poverenje kroz sigurnost
- Javno-privatna saradnja radi efikasnog ponovnog otvaranja
- Odgovorno otvaranje granica
- Uskladiti i koordinirati protokole i postupke
- Poslovi sa dodatom vrednošću pomoću novih tehnologija
- Inovacije i održivost kao nova norma
Smernice naglašavaju važnost vraćanja poverenja putnika putem sigurnosnih protokola napravljenih za smanjenje rizika u svakom koraku lanca vrednosti turizma. Ovi protokoli uključuju sprovođenje postupaka provere, gde je to moguće, uključujući merenja temperature, ispitivanja, fizičko distanciranje, učestalo čišćenje svih prostora i pružanje higijenskih setova za siguran vazdušni promet, ugostiteljske usluge ili turističke događaje.
Saradnja UNWTO i kompanije Google
Smernice UNWTO-a naglašavaju mogućnost podsticanja digitalne transformacije destinacija, kompanija i turističkih radnika inicijativama poput besplatnog usavršavanja sa internet akademijom UNWTO-a i implementacije aplikacija poput Hi Card. Istaknuta je i uloga tehnologije u promovisanju socijalne distance u hotelima i na turističkim destinacijama.
Kako bi ostvarila ove smernice, UNWTO će sarađivati sa kompanijom Google na promovisanju digitalnog učenja i sticanja internet veština u cilju pružanja novih mogućnosti širom globalnog turističkog sektora.
Glavni sekretar Pololikašvili dodao je da je proteklih nedelja primećena je pojačana uloga tehnologije koja igra u našim životima, i da će dalja digitalna transformacija turizma učiniti turistički sektor otpornijim i stvoriće mogućnosti za ljude širom sveta
UNWTO je osnovao Globalni turistički krizni odbor koji će voditi sektor u odgovoru na krizu COVID-19 i izgraditi bazu za buduću otpornost i održivi rast.
#TravelTomorrow
Svetska turistička organizacija udružila je snage sa medijskom kompanijom CNN za veliku novu inicijativu namenjenu podsticanju ljudi da se ponovno spreme na putovanja. Kampanja #TravelTomorrow kombinuje ključnu poruku specijalizovane agencije Ujedinjenih nacija.