Trajekt između Grčke i Kipra ponovo će početi da prevozi putnike, automobile i robu. Naime, Evropska komisija je odlučila da je linija trajekta između Kipra i Grčke usluga od opšteg ekonomskog interesa prema trenutnim pravilima Evropske unije i da stoga može biti podržana državnim odnosno vladinim sredstvima.
Ova ferry linija ukinuta je još 2000. godine zbog naglog pada cene avio-karata, ali se ukazala potreba da se vaspostavi. Tako je nakon višemesečnih razgovora sa Generalnim direktoratom za konkurenciju EU, koji su započeti još u julu 2019. godine, zamenik ministra saobraćaja Grčke uspeo da dobije odobrenje za maksimalnu državnu pomoć od 6 miliona evra godišnje za obnavljanje trajektne veze između Kipra i Grčke, piše Financial Mirror.
Evropska komisija je 3. jula 2020. dala zeleno svetlo za uspostavljanje ove linije, a ostalo je još da se u narednim mesecima sprovede tender za najpovoljnijeg prevoznika. Očekuje se da trajekt na ovoj linijit počne da prevozi putnike, automobile i teret u maju 2021. godine.
Kapacitet trajekta i polasci
Očekuje se da trajekt tipa Ro-Pak ima kapacitet za najmanje 200 putnika i kabine za 140 ljudi, a putovanje ne bi trebalo da traje više od 16 sati. Linija će povezivati luku Limasol ili Larnaku na Kipru sa lukom Pirej u Grčkoj sa mogućnošću međuzaustavljanja u grčkoj ostrvskoj luci na putu za Pirej i obrnuto.
Red vožnje trajekta Grčka-Kipar i cene vožnje trajektom
Prevoz trajektom će se obavljati jednom nedeljno u letnjim mesecima (maj – septembar) i jednom u dve nedelje tokom zime (oktobar – april), a očekuje se da obogati dostupna prevozna sredstva i stvori novi tržišni segment za putnike sa Kipra i iz Evrope. Ukoliko bude veće potražnje moguće je uvođenje još polazaka.
Maksimalna cena karte za putnike trajektom iznosiće 50 evra u jednom smeru, a 80 evra za povratnu kartu. Iznajmljivanje kabine iznosiće 80 evra po osobi za jednosmerne karte i 120 evra po osobi u kabini za povratne karte.
Deca mlađa od dve godine putovaće besplatno, dok će deca mlađa od 12 godina plaćati umanjenu cenu.
Vozila do pet metara moraće da plate 75 evra za karte u jednom smeru i 150 evra za povratne karte. Motocikli će koštati 50 evra za jednu kartu i 100 evra za povratnu kartu.
Lučke takse, koje neće biti uključene u cenu karte, mogu se indikativno kretati između 20 i 30 evra.
Krajnji cilj ovog projekta je jačanje povezanosti Kipra sa kontinentalnom Evropom, stvarajući novo tržište za putnike na Kipra i iz Evrope, jer je jedino prevozno sredstvo koje je trenutno dostupno na i sa Kipra – avionski prevoz.