Vesti

Vrnjačka Banja više nije najposećenije mesto u Srbiji

Kralj Aleksandar u Vrnjačkoj Banji

Vrnjačka Banja zabeležila je najveći pad u broju noćenja prošle godine u odnosu na pred pandemijsku 2019. godinu i po prvi put nije turističko mesto sa najvećim brojem noćenja, pokazala je analiza ekonomiste Aleksandra Radivojevića za najnovije izdanje biltena Kvartalni monitor.

Vrnjačka Banja je zabeležila pad od 151.750 noćenja u prošloj godini u poređenju sa 2019. godinom, i to 98.154 manje noćenja domaćih i 53.596 noćenja manje stranih turista.

PROČITAJ:  Muzej banjskog lečenja u Vrnjačkoj Banji: Ubrusi za frotiranje i bade mantlovi za kupanje

Mesto „kraljice banja“ od Vrnjačke Banje preuzela je Sokobanja, koja u 2022. godini beleži veći broj noćenja od Vrnjačke banje, samim time i najveći broj noćenja u svim turističkim mestima u Srbiji, navodi se u analizi, koju prenosi Nova ekonomija.

Sokobanja ima 179.303 noćenja više u odnosu na 2019. godinu, i to isključivo na rastu noćenja domaćih turista od 208.502 (39 odsto) jer je broj noćenja stranih turista zabeležio pad od 29.199 noćenja (-61 odsto).

Banjska mesta zabeležila su rast od deset odsto (273.117 broja noćenja), prvenstveno na rastu broja domaćih turista, dok je broj noćenja stranih turista skoro na istom nivou kao u 2019. godini (-784 noćenja manje).

Banje koje su takođe zabeležile značajne rezultate u poslednje tri godine, odnosno najbrže su se oporavile od krize, i povećale svoje rezultate jesu Lukovska Banja sa porastom broja noćenja od 113.544, Banja Vrdnik 96.991 i Banja Palić 59.438.

Pored Vrnjačke Banje značajan negativni bilans broja noćenja zabeležila je i Selters Banja – 97.967 noćenja manje.

Turistički promet na kraju 2022. godine ukazuje na potpuni oporavak turističkog sektora od posledica COVID-19 krize, ukoliko se posmatraju domaći i strani turisti.

U Srbiji je broj dolazaka turista u turistička mesta u 2022. godini u odnosu na 2019. godinu povećan za 179.252 dolazaka, odnosno pet odsto.

Rast na nivou Srbije posledica je većeg broja kretanja građana Srbije unutar zemlje za 253.040, dok je broj dolazaka stranih turista u Srbiju u odnosu na 2019. godinu manji za 73.788.

Izvor: Nova ekonomija, Ivana Pavlović

Pratite nas na društvenim mrežama: Instagram, Facebook i Twitter i budite obavešteni o dešavanjima iz oblasti putovanja, turizma, ekologije i kulture.

Pretplati se
Obavesti o
guest

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.

6 Komentara
Najstarije
Najnovije Najviše glasova
Ugrađene povratne informacije
Pogledaj sve komentare
Jelena

Ahahaha…ovo je neko potplatio! A i da nije, Sokobanja je za Vrnjačku Sutomore, nisu za poređenju ni po lepoti, ni uređenosti, ni kulturnim dešavanjima…. Vrnjačka je s pravom kraljica banja!

Sasa

Vrnjacka Banja na sve lici samo ne na banju

киња

Текст и бројке су толико конфузно разбацане. Једна табела би све објаснила.

Smederevac

Haha Vrnjacka je za tri koplja iznad svih ostalih..a tek koliko ima neprijavljenih gostiju. ..

Runner

Nažalost, i jedna i druga banja su daleko od banjskog turizma. To više nisu mesta za odmor, lečenje, rekreaciju i opuštanje.
Vrnjačka Banja je pred Drugi svetski rat sa cca 30.000 turista bila kraljica turizma u Jugoslaviji, daleko ispred Dubrovnika a danas je to konglomerat kiča i urbanističkog nasilja. Isto je i sa Soko Banjom.

Љубомир Живковић

Није ми јасан тренд одласка у тзв. бање и њихове спа центре у којима је, уместо бањске (лековите) воде, обична вода из водовода. Зашто би неко прелазио толики пут да борави у води коју има и код куће.

Циљ бање је да буде бањска вода, купање у лековитој води, а не у „чесмуши“. Новоградња и девастација амбијента је друга прича за другу прилику.

Срећом, да нису српске бање уништене, не бих знао како су лепе бање ван наших граница.