Prvi ozbiljniji projekat u izgradnji biciklističke infrastrukture u Srbiji, biciklistička staza Novi Sad – Begeč, biće završena najdalje za dve godine, budući da su do sada završeni radovi na deonici dužine šest kilometara.
Ova staza se nalazi na ruti jednog od najpopularnijih evropskih biciklističkih koridora Euro Velo 6 koji se kroz Srbiju proteže uz Dunav i nosi naziv „ dunavska ruta“, zbog čega će deo staze koji se gradi biti kičma biciklističkog saobraćaja u Srbiji u narednim godinama.
– Nastavljamo odličnu saradnju sa Ministarstvom turizma, trgovine i telekomunikacija. Završena je prva faza vanevropskog koridora koji spaja biciklistički koridor od Atlantskog okeana do Crnog mora. Urađeno je prvih šest kilometara i 275 metara staze od Begeča ka Novom Sadu, čime su spojeni Begeč i Futog, rekao je Miloš Vučević, gradonačelnik Novog Sada, naglasivši da Novosađani vole bicikl kao prevozno sredstvo, i da ga koriste i u svrhu rekreacije.
On je istakao da, nažalost, ima i nesavesnih ljudi koji su već krenuli kolima ovom stazom i apelovao na Ministarstvo unutrašnjih poslova da drakonski kažnjava ljude koji ne poštuju osnovne civilizacijske norme, jer je staza napravljena za bicikliste.
Deonica Novi Sad–Begeč je svojim manjim delom trasirana kroz urbanu zonu, dok najvećim delom vodi po kruni odbrambenog nasipa od Dunava i prostire se od Dunavske ulice u Futogu do Obalske ulice u Begeču. Dužina tog sektora iznosi 6.275 metara, a širina biciklističke staze je tri metra.
– Ono što je takođe veliki projekat, a zajedno radimo sa Pokrajinskim sekretarijatom za privredu i turizam, jeste izrada projektno-tehničke dokumentacije za izradu biciklističke staze Beograd-Novi Sad. To će u velikoj meri povezati dva glavna turistička centra koja donose najviše prihoda državi kada govorimo o deviznom prilivu i privlačenju stranih turista, naveo je ministar trgovine, turizma i telekomunikacija Rasim Ljajić, dodavši da je ideja da se pored glavnog koridora grade i lokalni biciklistički putevi koji bi turističke destinacije povezivali sa glavnom trasom koridora.
Osim koridora Euro Velo 6, kroz Srbiju prolaze još dva od ukupno 14 međunarodnih biciklističkih koridora – Euro Velo 13 i Euro Velo 11, na kom još nije urađena signalizacija, pa taj koridor još nije u funkciji po međunarodnim standardima.
Euro Velo 6, dunavska ruta
Biciklistička staza Novi Sad-Begeč deo je projekta Evropske biciklističke federacije kojim se razvija 14 međunarodnih biciklističkih koridora u mrežu koja pokriva čitav evropski kontinent. Pripada jednom od tri koridora koji prolaze kroz Srbiju, koridoru Euro Velo 6, od Antlantika do Crnog mora što je jedna od najpopularnijih Evropskih ruta.
Euro Velo 6 ima početak na obalama Atlantskog okeana u Francuskoj, a zatim prolazi kroz Švajcarsku, Nemačku, Austriju, Slovačku, Mađarsku, Srbiju, Hrvatsku, Bugarsku i završava se u Rumuniji, na obalama Crnog mora. Biciklistički koridor Euro Velo 6, u Srbiji poznatiji kao dunavska ruta, kroz našu zemlju se proteže u dužini od 665 kilometara.
Rutom Euro Velo 6 kroz Srbiju godišnje prođe između 12 i 15 hiljada biciklista, što je jako malo u poređenju sa drugim deonicama na ovom koridoru, na kojima je godišnje između 250 i 300 hiljada biciklista.
Budući da je reč o veoma ozbiljnoj vrsti turizma koja Evropi godišnje donosi 50 milijardi evra, primera radi, Češka je u protekle tri godine izdvojila 200 miliona evra u izgradnju biciklističkih staza, dok Mađarska u iste svrhe ulaže 98 miliona evra.
Našu zemlju je ovaj projekat, u dve faze, do sada koštao 95 miliona dinara.