Airbnb pokreće usluge, doživljaje i redizajniranu aplikaciju, nudeći gostima prilagodljive boravke, lokalne avanture i jednostavne rezervacije u više od 650 gradova širom sveta.
Sadržaj
Od 2007. godine, Airbnb je premašio 2 milijarde dolazaka gostiju. Sada kompanija uvodi Airbnb Services – usluge koje bi trebalo da vaš boravak učine posebnim, Airbnb Experiences – istražite grad sa lokalnim vodičima koji ga najbolje poznaju i potpuno novu aplikaciju Airbnb (Airbnb app) – redizajnirana aplikacija koja omogućava jednostavno rezervisanje smeštaja, usluga i doživljaja – sve na jednom mestu.
Idemo redom.
Airbnb Services
Ljudi često biraju hotele zbog usluga koje nude, poput sobne usluge (room service), pristupa teretani ili termina u spa centru. Počev od danas, možete dobiti te usluge – i još mnogo više – direktno u svom Airbnb smeštaju.
Kompanija predstavlja Airbnb Services – usluge koje vaš boravak čine posebnim. Kompanija startuje sa 10 kategorija u 260 gradova, a nove usluge i lokacije će se redovno dodavati u aplikaciju. Prvih 10 kategorija uključuju:
Chefs – Potpuno prilagodljivi obroci kod kuće od strane profesionalnih kuvara.
Photography – Personalizovane foto-sesije od iskusnih fotografa.
Massage – Oporavljajuće masaže, uključujući švedsku, dubinsku i refleksologiju, od sertifikovanih terapeuta.
Spa treatments – Tretmani lica, mikrodermoabrazija, pilinzi tela i druge usluge koje pružaju licencirani estetičari.
Personal training – Joga, trening snage, HIIT i još mnogo toga sa ličnim trenerima, uključujući renomirane fitnes profesionalce i svetske šampione.
Hair – Profesionalna šišanja, feniranja i druge usluge od strane iskusnih frizera.
Makeup – Šminkanje za svaki dan ili posebne prilike od profesionalnih šminkera.
Nails – Manikir i pedikir od iskusnih specijalista za nokte.
Prepared meals – Gotovi obroci pripremljeni od strane profesionalnih kuvara.
Catering – Ketering usluga sa prilagođenim menijima, dekoracijom i opremom, uključujući postavljanje i pospremanje.
Airbnb Services su proverene po kvalitetu na osnovu stručnosti i reputacije. Domaćini usluga imaju u proseku 10 godina iskustva, prošli su Airbnb-ovu verifikaciju identiteta i moraju dostaviti relevantne licence i sertifikate. Mnogi su poznati u svojim oblastima – uključujući kuvare iz restorana sa Mišelinovim zvezdicama, nagrađivane fotografe i elitne trenere.
Usluge su dostupne po različitim cenama, a mnoge počinju ispod 50 američkih dolara (USD $50). Sa uslugama za svaki tip putovanja, možete pronaći sve – od povoljnog gotovog obroka do dnevnih treninga sa slavnim trenerom. Airbnb je sarađivao sa domaćinima kako bi osmislio ponude koje su ekskluzivne za Airbnb.
„Ljudi biraju hotele zbog usluga. Ljudi biraju Airbnb zbog prostora“, rekao je Česki (Chesky), suosnivač i izvršni direktor Airbnb-a. „Sada vam dajemo najbolje od oba sveta – neverovatne domove sa uslugama koje ih čine još posebnijim.“
Airbnb Experiences
Airbnb takođe uvodi potpuno redizajnirane Airbnb Experiences – doživljaje koje vode lokalci koji najbolje poznaju svoj grad. Kompanija lansira doživljaje u više od 650 gradova širom sveta, i svakodnevno dodaje nove.
Otkrijte najbolje iz nekog grada kroz doživljaje kao što su:
Obilasci znamenitosti, muzeja i kulturni doživljaji
Gastro-ture, časovi kuvanja i večere
Aktivnosti na otvorenom, vodeni sportovi i susreti sa divljim životinjama
Ture kroz galerije, umetničke radionice i iskustva kupovine
Vežbanje, wellness i beauty doživljaji
Airbnb Experiences se ocenjuju prema stručnosti, reputaciji i autentičnosti. Domaćini se procenjuju na osnovu iskustva, povezanosti sa gradom i povratnih informacija gostiju. Proces se redovno ponavlja kako bi se osigurali visoki standardi.

Predstavljaju se i Airbnb Originals – izvanredni doživljaji koje vode najzanimljiviji ljudi na svetu, kreirani isključivo za Airbnb. Na primer:
Naučite pravljenje peciva u pekari French Bastards sa šefom Rafael Elbaz (Raphaelle Elbaz)
Igrajte odbojku na pesku sa olimpijkom Karol Solberg (Carol Solberg) na plaži Leblon u Riju
Transformišite se u anime lik sa Megan Thee Stallion u njenom Otaku Hottie Quest
Provedite dan sa Sabrinom Karpenter (Sabrina Carpenter) na setu Short n’ Sweet
Uživajte u nedelji sa Patrikom Mahomsom (Patrick Mahomes), učeći kako baciti savršenu spiralu i jedući Kansas City roštilj
Airbnb Experiences su dizajnirani da budu društveni. Kasnije ove godine, moći ćete da vidite ko je već rezervisao, pošaljete poruke grupi ili pojedincima tokom doživljaja i ostanete u kontaktu – sve uz jednostavne i transparentne kontrole privatnosti. Ne morate čak ni putovati da biste učestvovali – doživljaji su dostupni i u vašem gradu.
„Današnje turističke aktivnosti ne nude pravu povezanost sa mestom koje posećujete“, rekao je Česki. „Najautentičniji način da upoznate grad je uz lokalce koji ga najbolje poznaju. Uz Airbnb Experiences, nemojte samo posetiti mesto – doživite ga.“
Potpuno nova aplikacija
Od 2010. godine, aplikacija je bila namenjena isključivo za rezervaciju smeštaja. Sa uvođenjem usluga (services) i doživljaja (experiences), Airbnb je aplikaciju izgradio ispočetka kako bi omogućio jednostavno rezervisanje svega – na jednom mestu. Aplikacija vas prati tokom putovanja. Nakon što rezervišete smeštaj, ona vam predlaže usluge i doživljaje na osnovu lokacije i saputnika. Po dolasku, aplikacija vas dočekuje sa detaljnim itinerarom, uključujući podatke za prijavu i dnevni raspored svih rezervacija. Tokom boravka, dobijate preporuke za događaje u blizini.
Glavne novine u aplikaciji:
Explore tab – Nova početna strana za otkrivanje smeštaja, doživljaja i usluga.
Trips tab – Napredni raspored putovanja sa svim informacijama o rezervacijama.
Messages – Redizajnirana platforma za poruke sa deljenjem fotografija i video zapisa i integrisanim plaćanjem.
Profile – Novi profil prikazuje vaša Airbnb putovanja i ljude koje ste upoznali, uz isticanje da je preko 200 miliona korisnika prošlo verifikaciju identiteta.
Aplikacija je redizajnirana i za domaćine, sa alatima za upravljanje smeštajem, uslugama i doživljajima:
Airbnb Setup – Pojednostavljeni alat za kreiranje oglasa.
Today tab – Pregled rezervacija za jednostavno upravljanje svakodnevnim gostima.
Calendar – Novi dnevni kalendar sa satnim rasporedom i integracijom sa Google Calendar-om.
Listings tab – Novi alati za upravljanje oglasima i cenama.
Aplikacija je izgrađena na novoj tehnološkoj osnovi (tech stack) koja omogućava domaćinima da nude domove, usluge i doživljaje – i još mnogo toga u budućnosti. Kreiran je i potpuno novi dizajn sa animiranim interfejsom koji donosi svet Airbnb-a na dohvat ruke – kako bi planiranje putovanja bilo lako i prijatno kao i samo putovanje.
Istorijat Airbnb-a i globalna statistika
Airbnb je danas jedno od najpoznatijih imena u oblasti turizma i kratkoročnog iznajmljivanja, ali njegova priča počinje vrlo skromno, kao ideja trojice prijatelja koji su pokušali da plate kiriju u San Francisku.
Kako je sve počelo
Godine 2007, Brajan Česki (Brian Chesky) i Džo Gebija (Joe Gebbia), dizajneri iz San Franciska, pokušavali su da plate stanarinu. Kada su čuli da se održava veliki dizajnerski sajam u gradu i da su svi hoteli rasprodati, došli su na ideju: da ponude smeštaj u svom stanu ljudima koji dolaze na sajam. Kupili su tri dušeka na naduvavanje i kreirali jednostavan veb-sajt pod nazivom AirBed & Breakfast.
Prvi gosti su bili troje nepoznatih ljudi koji su platili po 80 dolara za noć, a iskustvo je bilo toliko pozitivno da su odlučili da koncept prošire. Ubrzo im se priključio i inženjer Nejt Blejčarzik (Nathan Blecharczyk), i zajedno su osnovali kompaniju Airbnb.
Nakon neuspešnih pokušaja da privuku investitore, tim je napravio kreativni marketinški trik – prodavali su žitarice za doručak sa likovima predsedničkih kandidata Obame i Mekejna pod nazivom Obama O’s i Cap’n McCains. Ova ideja im je donela pažnju medija i investitora, uključujući i poznati inkubator Y Combinator, koji ih je finansijski podržao 2009. godine.
Eksponencijalni rast i širenje
Od tog trenutka, Airbnb je počeo eksponencijalno da raste. U početku je bio prisutan samo u SAD, ali ubrzo se širio na međunarodna tržišta. Godine 2011. broj rezervacija je prešao milion, a već 2014. broj korisnika je premašio 10 miliona.
Danas Airbnb posluje u više od 220 zemalja i regiona, sa preko 7 miliona aktivnih oglasa i prisustvom u više od 100.000 gradova širom sveta. Kompanija je omogućila više od 2 milijarde dolazaka gostiju (guest arrivals) od osnivanja do danas.
Airbnb je 2020. godine izašao na berzu i odmah postao jedna od najvrednijih turističkih firmi na svetu, sa tržišnom kapitalizacijom od preko 100 milijardi dolara na dan izlaska na berzu.
Pandemija i prilagođavanje tržištu
Tokom pandemije COVID-19, Airbnb je, poput većine turističkih kompanija, doživeo ozbiljan pad. Međutim, brzo se prilagodio novim trendovima – ljudi su počeli da traže izolovane destinacije, duži boravak van gradova, kao i rad na daljinu. Airbnb je lansirao funkcije koje podržavaju tzv. digitalne nomade, uključujući filtere za duga boravka, fleksibilne datume i podršku domaćinima za radne uslove.
U 2021. godini, Airbnb se vratio na put rasta i ostvario rekordan prihod. Samo te godine zabeleženo je 300 miliona noćenja i događaja (nights and experiences booked). Godine 2023, prihod Airbnb-a iznosio je više od 9,9 milijardi dolara, uz profit od skoro 4 milijarde dolara, što je jasan pokazatelj oporavka i uspešnog poslovnog modela.
Statistički pregled Airbnb platforme (2024):
Broj korisnika: Više od 200 miliona korisnika je verifikovalo identitet.
Broj domaćina (hosts): Više od 4 miliona domaćina širom sveta.
Broj rezervacija: Preko 2 milijarde rezervacija od osnivanja.
Najaktivnije zemlje: SAD, Francuska, Italija, Španija, Japan.
Najpopularniji gradovi: Pariz, Rim, Tokio, Barselona, Njujork.
Najtraženiji tipovi smeštaja: Celi domovi/apartmani (preko 80% ponude), jedinstveni objekti (treehouses, domes, yurts), luskuzne vile.
Prosečna dužina boravka: 3 do 5 noći.
Najbrže rastući segment: Dugoročni boravci (30+ dana), koji su porasli za više od 30% tokom 2023.
Airbnb i zajednica
Airbnb se često ističe kao model ekonomije deljenja (sharing economy), koji omogućava običnim ljudima da zarade iznajmljujući sopstveni prostor. Ipak, platforma je bila i predmet kritika, posebno u velikim turističkim gradovima gde su povećanje broja Airbnb smeštaja i rast cena stanova doveli do sukoba sa lokalnim vlastima. Gradovi kao što su Barselona, Berlin i Njujork uveli su regulative koje ograničavaju broj dana iznajmljivanja ili zahtevaju posebne dozvole.
Airbnb je odgovorio uvođenjem novih pravila, verifikacije identiteta, kao i alata koji domaćinima omogućavaju da bolje upravljaju iskustvom gostiju, ali i da se pridržavaju lokalnih zakona.
Airbnb danas nije samo platforma za iznajmljivanje smeštaja – već globalni ekosistem usluga i doživljaja, osmišljen da transformiše način na koji ljudi putuju, borave i povezuju se sa zajednicama.
Novi servisi i aplikacija predstavljaju naredni korak u evoluciji Airbnb-a – od mesta za spavanje do mesta za život, avanturu i autentično iskustvo.
Sa preko dve milijarde dolazaka gostiju, milijardama dolara prihoda i planovima za širenje kroz usluge i tehnologiju, Airbnb se pozicionira ne samo kao turistički gigant, već i kao lider u redefinisanju globalnog putovanja.