Austrija je osmislila dosta ambiciozan plan za proširenje svoje železničke mreže u narednih 16 godina i planira da do 2040. godine doda desetine novih linija i veza kao deo stalnih napora da se proširi privlačnost putovanja vozom.
Pre tri godine Austrija je lansirala „Klimaticket“ – pristupačnu godišnju kartu koju je Grinpis ocenio kao najbolju u Evropi za pokrivanje svih sredstava javnog prevoza. Prošle godine usledila je nova generacija noćnih vozova za Nemačku, potom i jedna prilično privlačna kampanja da se više mladih ljudi ukrca u vozove uz ponudu – tetovaža.
„Ciljna mreža 2040 je naša vizija kako bi mogao da izgleda moderan železnički sistem u našoj zemlji. To je železnička mreža za klimatski neutralnu Austriju u kojoj zaštita klime i dobra mobilnost idu ruku pod ruku“, rekla je ministarka za zaštitu klime Austrije, Leonor Gevesler, tokom otkrivanja plana prošlog meseca.
„Dizajn je pun smelih ideja, novih veza i još boljih železničkih linija“, dodala je ona. „To je pravi kompas za održivu železničku infrastrukturu u narednih petnaest ili dvadeset godina.“
Šta plan železničke mreže za 2040. znači za Austriju?
Plan proširenja železničke mreže za 2040. godinu od vlade i nacionalnog železničkog operatera OBB je trenutno u formi nacrta. Javnost će moći da kaže svoje mišljenje pre nego što se završi kasnije ove godine.
Ova „glavna vizija“ austrijske železničke budućnosti obuhvata 67 projekata u 25 klasifikovanih oblasti – uključujući novu dvokolosečnu prugu u Gornjoj Austriji i Bavarskoj za koju se očekuje da će drastično smanjiti vreme putovanja vozom između Beča i Minhena.
Do 2040. putnički vozovi će preći ukupno 255 miliona kilometara godišnje. Prema planu, to je jedan i po puta više nego danas.
U stvaranju nacrta, OBB i vlada su dali prioritet širenju međunarodnih veza, kao i regionalnom transportu i umrežavanju u gradskim oblastima.
Troškovi nacrta proširenja železničkih linija u Austriji iznose oko 26 milijardi evra, ali vlada to smatra investicijom vrednom ulaganja – i od koje će Austrijanci imati koristi zbog novih poslova i većoj povezanosti.
Austrijske železničke linije koje dobijaju proširenje
Nova linija kroz Gornju Austriju i Bavarsku jedan je od vodećih projekata poboljšane mreže za 2040. godinu.
Linija New Innkreisbahn (NIB), koja se takođe razmatra sa nemačke strane, mogla bi da skrati vreme putovanja vozom između Beča i Minhena sa četiri na dva i po sata. Kraće vreme putovanja moglo bi da koristi i udaljenijim međunarodnim destinacijama kao što je Pariz.
Bečke usluge lokalnog prevoza će takođe dobiti nadogradnju, sa proširenjem linije između Beča Hajligenštat i Bečkog Praterkaja.
Kako se navodi proširenje železničkih linija u oblasti Bregenca „masovno će poboljšati“ lokalni transport i putovanje vozom u celoj dolini reke Rajne.
Izvor: Euronews