Vesti

Booking pod pritiskom EU menja politiku prikaza cena, popusta i ponuda smeštaja

smeštaj soba hotel

Booking.com, poznata platforma za rezervaciju smeštaja, nakon dijaloga s Evropskom komisijom i nacionalnim telima za zaštitu potrošača, obavezao da će promeniti način na koji korisnicima predstavlja ponude, popuste i cene.

Nakon što se promene uvedu, potrošači bi trebalo da budu u mogućnosti da naprave informisana poređenja u skladu sa zahtevima potrošačkog prava EU-a, kaže Didijer Rejnders, komesar za pitanja pravosuđa i prava potrošača EU.

– Kao tržišni lider, od vitalnog je značaja da kompanije poput Booking.com-a ispunjavaju svoje odgovornosti u ovom području, osiguravajući da internet platforme za rezervaciju smeštaja budu bez manipulativnih tehnika poput skrivanja sponzora u rangiranju, što preterano stavlja vremenski pritisak na korisnike ili pogrešno predstavljanje provizije, istakao je Rejnders.

Komisija i nacionalna tela za zaštitu potrošača (CPC), pod vođstvom Holandske uprave za potrošače i tržišta (ACM), procenili su obaveze koje je Booking.com predložio na nivou EU/EGP, nakon kontakata u prošloj godini. Tela CPC-a uverena su da će obaveze doprineti da se prakse kompanije usklade sa zahtevima potrošačkog prava EU.

Booking.com počinje sa prodajom avio-karata

Tako, kompanija Booking.com najkasnije do 16. juna 2020. godine moraće da uskladi sledeće:

  • Potrošačima će jasno staviti do znanja da se svaka izjava poput “poslednja soba dostupna!” odnosi samo na ponudu na Booking.com platformi
  • Neće predstavljatii ponudu kao vremenski ograničenu ako će ista cena biti naknadno dostupna
  • Pojasniće kako su rezultati rangirani i da li su plaćanja koje pruža pružalac usluge smeštaja na Booking.com-u uticala na njegovu poziciju na popisu rezultata
  • Moraće da osigura i jasno predoči kada se upoređivanje cena zasniva na različitim okolnostima (npr. datumima boravka) i da takvo poređenje neće predstavljati kao popust
  • Poređenje cena koje je predstavljeno kao popust moraće da bude predstavljeno kao stvarna ušteda, npr. predstavljanjem detalja o regularnoj ceni koja će biti uzeta kao referenca
  • Prikazaće ukupnu cenu koju će potrošači morati platiti (uključujući sve neizbežne troškove, takse i poreze koji se mogu razumno izračunati unapred) na jasano istaknut način
  • Predstaviće rasprodat smeštaj na poziciji u rezultatima pretraživanja koji odgovara kriterijima pretraživanja
  • Jasno će naznačiti da li smeštaj nudi privatni domaćin ili profesionalac
  Aerodrom Nikola Tesla spreman za doček putnika i avio-kompanija

Naredni korak je da nacionalna tela za zaštitu potrošača prate sprovođenje ovih obaveza. Isto tako, pod koordinacijom Komisije, vlasti će oceniti prakse i drugih glavnih internet platformi za usluge putovanja, kao što je bilo u julu, kada je nakon pregovora s kompanijom Airbnb ista poboljšala i u potpunosti pojasnila prikaz ponuda smeštaja koje su sada u skladu sa standardima EU-a o zaštiti potrošača.

Daljine.rs na društvenim mrežama

Ukoliko vam se sviđa naš sadržaj pratite Daljine.rs na društvenim mrežama
Booking.com

Komentarišite

Komentarišite

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.