Vesti

Evropljani će manje putovati ove godine

Par, putovanja

Evropljani će manje putovati ove godine ili će svoja putovanja prilagoditi sve većim troškovima putovanja i rastućoj inflaciji. Finansijski pritisci i brige oko troškova sve više brinu Evropljane, navodi se istraživanju Evropske komisije za putovanja (ETC) o praćenju raspoloženja za domaća i unutarevropska putovanja.

Od juna do novembra 2023. godine, samo 69% učesnika ispitivanja navelo je da planira putovanje, što je 4% manje u odnosu na prošlu godinu. Austrijanci, Švajcarci i Nemci ističu se kao najkolebljiviji turisti, sa 45%, 56%, odnosno 62% ispitanika koji planiraju putovanja u narednim mesecima. Nasuprot tome, Francuzi (80%), Belgijanci (79%) i Britanci (75%) su najviše željni putovanja u istom periodu.

Putovanja van sezone i pristupačnije destinacije

Iako se pad namere Evropljana za putovanja može objasniti usporavanjem nagomilane potražnje nakon Covid-19 (tzv. osvetnička putovanja), skoro četvrtina (24%) evropskih putnika zabrinuto je zbog ukupnog povećanja troškova putovanja (porast za 6% u odnosu na 2022. godine), dok je 17% zabrinuto ekonomskom situacijom i svojim finansijama.

PROČITAJ:  Evropski turizam u minusu, ali Srbija i Turska obaraju rekorde

„Evropljani su i dalje željni putovanja u narednim mesecima. Mnogi traže alternativne izbore putovanja, traže pristupačnije destinacije ili razmišljaju o putovanju van sezone kako bi povećali svoje budžete. Savetujemo destinacijama i kompanijama da iskoriste ove trendove i pomognu putnicima da skrenu sa utabanih staza i putuju u mesecima kada ima manje posla“, prokomentarisao je izveštaj predsednik ETC-a Migel Sanz.

ETC
Izvor: ETC

Da bi se izborili sa rastućim putnim troškovima, Evropljani prilagođavaju ponašanje pre dolaska na odredište i po dolasku. Tako, 17% ispitanika ima za cilj da putuje van sezone kako bi dobili bolje cene, a 14% planira da ode na odmor na destinacije koje smatraju pristupačnijim. Evropski putnici takođe traže jeftinije avionske karte i 13% njih ima za cilj da rezerviše letove ranije nego obično kako bi dobili najbolju ponudu, a 12% planira da leti niskotarifnim avio-kompanijama.

U međuvremenu, evropski putnici nastavljaju da prilagođavaju svoje ponašanje na destinaciji kako bi se uklopili u raspoložive budžete. Tako će 17% će smanjiti troškove pri kupovini, 15% će tražiti jeftinije restorane, a 15% će izabrati jeftinije smeštajne objekte.

Drugi faktori koji izazivaju zabrinutost među Evropljanima su tekući rat Rusije u Ukrajini (12%), pretrpane turističke destinacije (9%), politika rezervacija i otkazivanja (9%) i mogući ekstremni vremenski uslovi (8%).

ETC
Izvor: ETC

Uprkos rastućim troškovima života, evropski putnici planiraju putovanja više puta, pri čemu 33% njih ima za cilj da putuju dva puta, a 26% najmanje tri puta ovog leta i jeseni. Još 30% ispitanika razmišlja o samo jednom putovanju (4% manje nego prošle godine). Što se tiče trajanja, većina evropskih putnika (36%) odlučuje da provede manje od nedelju dana (4-6 noćenja) u svojoj destinaciji, dok 27% ima za cilj da ostane 7-9 noći.

PROČITAJ:  Uticaj inflacije na turizam i putovanja

Prijatno vreme i atraktivne ponude

Evropa je i dalje prvi izbor ispitanika, pri čemu 59% planira da krene na odmor u regionu, dok 12% ima za cilj putovanje van Evrope (porast za 3% od 2022. godine). U međuvremenu, popularnost domaćih putovanja opala je za 6%, a samo 26% putnika se odlučilo za putovanja sa smeštajem u narednim mesecima.

ETC
Izvor: ETC

Španija je i dalje najpopularnija destinacija za putnike, sa 8% koji planira odmor tamo, a slede Francuska (7%), Italija (7%), Grčka (5%) i Hrvatska (5%). Ipak, mediteranske destinacije su zabeležile pad od 10% posetilaca koji žele da tamo putuju u odnosu na prošlu godinu. S druge strane, destinacije poput Češke, Bugarske, Irske i Danske doživljavaju porast popularnosti. Ovo se može pripisati putnicima koji traže manje gužve na destinacijama i blažim temperaturama.

Putovanje do destinacije radi nekog događaja raste u popularnosti, sa 10% evropskih putnika koji to planiraju da urade između juna i novembra 2023. godine, u odnosu na 4% u 2022. godine.

PROČITAJ:  Da li su "putovanja iz osvete" dostigla svoj vrhunac?

Pored toga, došlo je do povećanja poslovnih putovanja od 4%, sa 9 % ispitanika koji nameravaju da krenu na putovanje vezano za posao. Uprkos padu od 6% u odnosu na isti period 2022. godine, putovanja iz razonode i uživanja ostaju glavni izbor za 68% Evropljana.

Pratite nas na društvenim mrežama: Instagram, Facebook i Twitter i budite obavešteni o dešavanjima iz oblasti putovanja, turizma, ekologije i kulture.

Pretplati se
Obavesti o
guest

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.

0 Komentara
Najstarije
Najnovije Najviše glasova
Ugrađene povratne informacije
Pogledaj sve komentare