Njuzfidovi na našim Instagramima možda jesu puni blistavim, raskošnim fotografijama sa putovanja koja mi nikada nećemo moći sebi da priuštimo, ali to ne znači da influenseri koji ih kače utiču na naš izbor destinacije koju ćemo posetiti.

Štaviše, istraživanje koje je nedavno sprovedeno pokazalo je da uticajne osobe, odnosno “influenseri” na društvenim mrežama, baš kao i poznate ličnosti – predstavljaju izvore turističkih preporuka kojima ponajmanje verujemo.

Kada planiraju putovanje, na ljude najviše utiču turistički sajtovi, usmene preporuke prijatelja i poznanika, kao i recenzije drugih putnika, koje čitaju na internetu. Dok sadržaj na koji nailazimo na društvenim mrežama ipak utiče na ljude, realni i sajber “selebritiji” nalaze se na dnu presudnih faktora, od kojih turisti više poverenja imaju čak i u brošure putničkih agencija.

instagram

Realni i sajber “selebritiji” nalaze se na dnu presudnih faktora

Do ovih rezultata došlo se analizom izveštaja pod nazivom “Šta putnici iz Azije-Pacifika (narodi iz istočne, južne, jugoistočne Azije i Okeanije) žele?” koji je obuhvatio odgovore skoro 7.000 turista iz 14 država u ovom regionu, a s obzirom na širinu uzorka ne čudi ni pregršt različitih odgovora, među kojima je i pored njihove šarenolikosti proizišla vrlo interesantna, načelna statistika.

Ušteda novca na putu je najbitnija

Sudeći po njoj, kada su u pitanju preporuke koje ih zanimaju, putnici najpre žele da čuju savete za uštedu novca – 37 odsto njih, dok odmah iza toga idu sklonost ka komfornom putovanju kojem teži 29 odsto turista i potreba da se osiguraju da će videti sve lokalne znamenitosti, koja je primećena kod sličnog broja ispitanika.

laptop, foto

Većina turista želi pristup internetu kako bi postovala fotografije na društvene mreže

S druge strane, samo 2 odsto putnika iz ovog dela sveta želi da se potpuno diskonektuje sa interneta dok je na proputovanju, dok se razlozi onih koji žele da budu digitalno prisutni svode na one u vezi sa destinacijom koju obilaze, bilo da žele pristup mapama i informacijama ili samo da postuju fotografije na društvene mreže i jave porodici i prijateljima da su dobro.

Na pitanje da li žele da svoja iskustva i podatke podele sa turističkim agencijama ne bi li im obezbedile personalizovanu ponudu, 64 odsto je odgovorilo da bi to rado učinili, mada ova spremnost varira u odnosu na njihovu zemlju porekla: 80 odsto Indonežana deklarisalo se kao otvoreno u ovom smislu, dok su Japanci, sa 31 odsto onih koji bi da šeruju svoje informacije, prilično škrtiji na davanju odgovora na ovakve teme.

Vaš komentar

Pratite Daljine.rs i na Fejsbuku, na Tviteru i na Instagramu.

17Shares