Italija je zaustavila primenu novih pravila za prevoz ručnog prtljaga kompanija Ryanair i WizzAir zbog obmanjivanja putnika, javlja Rojters (Reuters).
Italijanska antimonopolska agencija je blokirala primenu novih pravila za prevoz ručnog prtljaga Ryanair-a koja su trebala da se primenjuju od 1. novembra, uz obrazloženje da obmanjuju putnike.
„Zahtev da se osnovni elementi putničkog transporta koji bi trebalo da budu uključeni u cenu karte, moraju platiti dodatno su obmanjujući prema putnicima i narušavaju konkurentnost vazdušnog saobraćaja“, navodi se u saopštenju Antimonopolske agencije Italije.
Podsećamo, nova pravila ručnog prtljaga uvele su niskotarifne aviokompanije Ryanair i WizzAir kojima je omogućeno da putnici mogu u kabinu da unesu samo jedan mali komad prtljaga koji može da se smesti ispod sedišta ispred. Otprilike to je ranac, kesa ili mala torba za laptop, dok sav ostali ručni prtljag mora biti predat na čekiranje ili dodatno plaćen kako bi mogao biti uneti u putničku kabinu.
Kao privremenu meru, Agencija je zabranila primenu ovih novih pravila koja su trebala da stupe na snagu 1. novembra 2018. godine.
Aviokompanija Ryanair je, naravno, negirala da nova pravila za ručni prtljag obmanjuju putnike, pravdajući se da su pravila jednostavnija i bolja. Istakli su da ova pravila donose kompaniji uštede jer, navodno, sprečavaju kašnjenja koja nastaju zbog haosa prilikom ukrcavanja i velike količine ručnog prtljaga putnika. Najavili su žalbu na odluku Agencije.
U prilog navedenom ne ide situacija na terenu. Naime, već prvog dana primene novih pravila se pokazalo da su ona izazvala ogroman haos umesto da ga smanje. Tako su na engleskim aerodromima sa kojih leti Ryanair morali su da ranije otvore šaltere, kao i da uposle dodatne radnike kako bi se izborili sa ogromnim problemima putnika koji su nastali zbog potrebe dodatne doplate ručnog prtljaga.
Portal Aviatica navodi da se najdrastičniji primer se desio u Londonu, na aerodromu Stansted kada je putnica sa posebnim potrebama propustila svoj let kriviciom aerodromskih službenika kompanije Rynair. Radnici su joj na čekiranju tražili da doplati za ručni prtljag iako je imala kupljenu uslugu Priority koja omogućava unošenje ručnog prtljag u kabinu. Nakon toga, radnici su tražili su od nje da sačeka dok provere sa nadzornicima i nakon 20 minuta su joj dozvolili da se ukrca sa prtljagom. Dok je putnica došla do gejta, ukrcavanje je bilo završeno i nije dozvoljeno da uđe u avion. Niko od službenika kompanije nije želeo da joj pomogne, te je morala da kupi novu kartu za let koji je tek kroz dva dana.