Vesti

Lažne ocene hotela na TripAdvisor-u: Botovi manipulišu turistima

hotel

Turistički portal TripAdvisor slabo se bori protiv lažnih ocena i recenzija hotela koje utiču na njihovo rangiranje, ustanovilo je britansko udruženje potrošača Which?

U svom istraživanju ono je analiziralo skoro 250.000 recenzija napisanih o top 10 hotela u 10 popularnih turističkih destinacija širom sveta i ustanovilo da je svaka sedma imala jasne karakteristike lažnih ocena.

Udruženje Which? je prijavilo 15 takvih hotela, dok je TripAdvisor, tvrdi Which?, priznao da je 14 od njih već bilo uhvaćeno da se bavi objavljivanjem lažnih hvalospeva. (Ne baš tim rečima, ali…) Dva hotela su čak zaradila izvesni crveni bedž, koji predstavlja upozorenje za sumnjive aktivnosti, ali to nije bilo vidljivo putnicima.

Which? navodi da je TripAdvisor uklonio na stotine recenzija u toku čistke koju je sproveo. Jedan od hotela koji su „provaljeni“ bio je označen kao „najbolji hotel u Jordanu“, ali su pozitivne kritike bile toliko sumnjive da je TripAdvisor, uprkos negiranju bliskoistočnog hotela da je po sredi išta sporno, uklonio čak 730 njegovih ocena u vidu 5 zvezdica.

Svaku sedmu recenziju na TripAdvisoru smatrajte lažnom, savetuje Which?

Među ocenama „najboljeg hotela u Kairu“, što se može videti na licu mesta, 79 odsto ocena od 5 zvezdica ostavljeno je sa profila koji ništa drugo nisu postovali na sajtu, nikada. Ubrzo nakon što je Which? ukazao da tu nisu čista posla, TripAdvisor je uklonio ovakve ocene, pa je najbolji hotel u Kairu prestao da bude najbolji hotel u Kairu.

Isti slučaj bio je i sa dva hotela u Las Vegasu, koji su skoro polovinu svojih 5 zvezdica (48 i 41 odsto njih) dugovali recenzentima koji nikada ranije nisu pohodili TripAdvisor.

Which? nije bio lenj, te je uporedio ocene hotela koji pripadaju najvećim britanskim lancima – Premier Inn i Travelodge: za razliku od hotela prvog brenda koji nisu probudili nikakvu sumnju, skoro polovina najviših ocena datih Travelodge hotelima potekla je od gostujućih ocenjivača na TripAdvisoru.

Tripadvisor ne uspeva da zaustavi lažno ocenjivanje i preduzme odlučne akcije protiv hotela koji zloupotrebljavaju rupe u sistemu i dovode u zabludu milione putnika, uništavajući na taj način njihov odmor, kazala je Naomi Lič, vođa jedinice za putovanja u organizaciji Which?, koja je dodala da web stranice poput Tripadvisora ​​moraju da učine više kako bi osigurale da informacije koje objavljuju budu pouzdane.

Zvonce, hotel, recepcija
Razmislite više puta pre nego što sa recepcionarom podelite svoj mejl

Portparol Tripadvisora Džejms Kej, skrenuo je pažnju na još jednu istinitu činjenicu, a to je da diskreditovanje onih koji su prvi put ocenili neki hotel previše pojednostavljen pristup jer, pogađate, za sve postoji prvi put.

– Svaki recenzent je u nekom momentu bio prvi put na sajtu.  Precizno utvrđivanje prevara ovog tipa podrazumeva analizu različitih vrsta podataka, poput IP adresa onih koji ostavljaju potencijalno lažne komentare ili detalja o uređaju sa kog su oni poslati. Svi oni nedostaju u analizi koju je sproveo Which?, istakao je Kej, i ruku na srce, u pravu je.

PROČITAJ:  Prevare na putovanjima: Kada turista ispadne naivčina

On je pokušao da uveri javnost da TripAdvisor čini sve kako bi korisnicima omogućio korisne i tačne informacije, pri čemu, kako je rekao za BBC, “vrlo agresivno” povlače lažne ocene.

– Imamo posvećen tim inspektora tragača za prevarama koji neumorno rade da zaštite naš sajt od lažnih ocena, podvlači on.

Jedna od stvari koje objašnjavaju mehanizam postavljanja lažnih komentara jeste to što hoteli prilikom plaćanja ili prijavljivanja gostiju uzimaju njihove mejl adrese koje – ako gost to već lično nije učinio – kasnije sami iskoriste da u njegovo ime pohvale svoju uslugu.

YouTube player

Zato, ako ste nedavno odsedali u nekom hotelu, a niste ga preporučili drugim turistima, možda ne bi bilo loše da svratite na TripAdvisor i proverite šta ste ipak rekli o svom boravku u njemu.

Pratite nas na društvenim mrežama: Instagram, Facebook i Twitter i budite obavešteni o dešavanjima iz oblasti putovanja, turizma, ekologije i kulture.

Oznake
Pretplati se
Obavesti o
guest

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.

0 Komentara
Najstarije
Najnovije Najviše glasova
Ugrađene povratne informacije
Pogledaj sve komentare