Lonely Planet, čuveni izdavač turističkih vodiča, objavio je da će zatvoriti većinu svojih poslova u Melburnu i Londonu zbog uticaja virusa korone na prodaju njihovih proizvoda, a pre svega mnogima omiljenih vodiča.
Kompanija je saopštila da je donela „tešku odluku da u dogledno vreme smanji svoju izdavačku delatnost“, ali da će nastaviti sa objavljivanjem štampanih vodiča i rečnika. Međutim, smanjivanje izdavačke delatnosti odnosi se pre svega na prestanak naručivanja novih „inspirativnih“ naslova, kao i na prestanak izdavanja Lonely Planet magazina.
„Lonely Planet trenutno predlaže da se poslovanje u Londonu i Melburnu gotovo u potpunosti zaustavi, što će uticati i na druge podružnice Lonely Planeta širom sveta“, izjavio je menadžer za komunikacije u kompaniji Adam Benet.
Lonely Planet osnovali su 1972. godine australijski par Toni i Morin Viler kada su objavili svoj prvi vodič pod naslovom „Jeftino po Aziji“ (Across Asia on the Cheap). Prvi vodič su pisali sami u svom domu i imao je 94 stranice. Tri godine docnije Toni se vratio u Aziju i izdao novu verziju vodiča. Inače, kompanija je dobila ime jer je Viler pogrešno čuo reči pesme Džoa Kokera Space Captain, gde je refren razumeo kao lonli planet (usamljena planeta) rumesto lavli planet (lepa planeta). Ovi vodiči su ubrzo postali omiljeni mnogim putnicima i neizostavan „inventar“ u mnogim hostelima i kafićima širom sveta.
Toni Viler, koji više nema nikakvu ulogu u kompaniji, rekao je za ABC da je „šokiran“ najavom Lonely Planeta. „Iznenadio sam se i nastavljam da se čudim. Čekam da čujem više o tome“, rekao je i dodao da je Lonely Planet bio uspešan posao pre nego što je korona virus ugasio putničku industriju. Tom prilikom Viler je dodao i da je mislio da se veliki deo aktivnosti kompanije vrši iz kancelarija u Londonu i Melburnu, ali i da je kancelarija u Dablinu rasla.
„Iako se puno toga još uvek događalo u Melbournu, kompanija tradicionalno svoju kancelariju u Velikoj Britaniji koristila za brigu o evropskim publikacijama, Australija se koristila za pokrivanje Azijsko-Pacifičke regije, a kancelarija u SAD-u brinula je o Americi“.
Digitalizacija turističkih vodiča
Viler rekao je da je od zaposlenih u kompaniji Lonely Planet čuo da je u protekloj deceniji sve veći pritisak za korišćenje tehnologije prilikom ažuriranja vodiča i dodao je da izbijanje pandemije Covid-19 može naterati kompaniju da ubrza promenu i time smanji troškove. Istakao je da je potrebno i primeniti automatizaciju prilikom objave cena smeštaja i restorana u vodičima, iako je do skora vladala prava pomama za štampanim izdanjima turističkih vodiča.
Osnivač Lonely Planet-a je rekao da kriza turizma i putovanja zbog pandemije korona virusa znači da će turističke agencije postati neka vrsta startapa čim kriza prođe, ali i da se nada da će bar putovanja u lokalu biti dozvoljena u ne tako dalekoj budućnosti.
Nije samo korona problem Lonely Planeta
Kompanija Lonely Planet suočava se sa mnogim problemima poslednjih godina. Vlasništvo nad njom se promenilo dva puta, s tim što je BBC-jeva komercijalna grupa od Vilerove kompanije kupila većinski udeo od 75% za tadašnjih 88.1 miliona funti, a kasnije i ostatak od 25% za 42,1 milion funti. Godinu dana kasnije pukla je bruka kada je bivši autor vodiča je pisao o državi koju zapravo nikada nije posetio. Nakon toga je BBC Worldwide svoj udeo prodao kompaniji NC2 Media čije sedište je u Nešvilu u Tenesiju u SAD i to za 51,5 miliona funti (77,8 miliona dolara), što je gubitak u vrednosti od skoro 80 miliona funti.
Novi vlasnici su morali da otpuste mnoge zaposlene kako bi se Lonely Planet digitalno transformisao, te je u skladu sa tom odlukom 2013. godine otpušteno 80 zaposlenih, a najviše u australijskoj podružnici u Melburnu.
Ispravite ovo: „Vlasništvo nad njom se promenilo dva puta, s tim što je BBC-jeva komercijalna grupa od Vilerove kompanije kupila većinski udeo od 75% za tadašnjih 63 miliona funti, a kasnije i ostatak od 25% za 42,1 milion funti.“
Izvor sa BBC stranice koju ste linkovali:
„The BBC’s commercial arm acquired 75% of Lonely Planet in 2007 for £88.1m and the remaining 25% in 2011 for £42.17m, for a total consideration of £130.2m.“
Poštovani,
Ispravili smo grešku i zahvaljujemo se na ukazanom propustu.
Redakcija
Davno je to bilo kad su oni bili dobri. U medjuvremenu su se pretvorili u placene reklame. Laz i prevara.