Ukoliko planirate da „uhvatite na foru“ neku aviokompaniju pokušajem da bukirate let koristeći „kartu za skriveni grad“ (hidden city ticketing), možda biste hteli da razmislite dvaput.
Priča o tome kako ovo nije preterano dobra ideja počinje tako što je jednog dana nemački avioprevoznik Lufthansa tužio putnika koji je navodno namerno propustio let za krajnju destinaciju. Zašto je to problem, osim zato što nemaju samo putnici pravo na čudne tužbe protiv aviokompanija? Zato što propuštanje leta može da košta aviokompaniju više nego što je spremna da plati, a evo i kako.
Za početak, hidden city ticketing je kada putnik bukira let od tačke A do tačke B do tačke C, pri čemu je tačka B samo mesto presedanja, zapravo nemajući nameru da ide do tačke C, već da ostane na tački B, kao svojoj krajnjoj destinaciji. Ako se pitate zašto bi to neko radio, odgovor je zato što ovakvi aranžmani često podrazumevaju jeftinije letove od onih direktnih.
Praksa ovakvog preskakanja letova do zvanične krajnje destinacije (tačke C) je toliko popularna da čak postoji i vebsajt posvećen njoj, koji promoviše jeftine takse koje podrazumevaju kartu za skriveni grad.
Iako ovaj metod može da vam uštedi malo novca, može da bude i štetan kako za aviokompaniju, tako i za vas kao putnika. Osim što je na štetu putnika koji bi rado iskoristili mesto u avionu koje ste vi zauzeli bez namere da se ikada nađete na njemu, hidden city ticketing dovodi i do brojnih odlaganja letova koji uzalud čekaju putnika sa spiska misleći da kasni, a ne da je namerno ostao na zapravo sve vreme željenoj tački B.
Zbog svega toga aviokompanije razmatraju poskupljenje ruta koje su do sad bile povoljne – i zloupotrebljavane – a sada se ispostavilo da možete da budete i tuženi.
Naime, Lufthansa je podigla tužbu protiv neimenovanog putnika za kog veruju da je namerno propustio drugi let, tako što je bukirao let od Osla do Sijetla preko Frankfurta, a u povratku nije leteo od Frankfurta nazad u Oslo nego u Berlin, letom koji je uporedo posebno rezervisao.
Iako je prvostepeni sud presudio u njegovu korist, aviokompanija je dobila spor nakon uložene žalbe i sada od putnika traži 2,385 dolara na ime naknade štete.
Dodatna korisna informacija je da aviokompanija, čak i da vas ne tuži zbog kršenja ugovora koji imate sa njom, uvek može da vam poništi pređene kilometre, ukine povlašćeni status, odbije da vam proda mesto na nekom narednom letu, kao i bilo šta drugo što smatra adekvatnom osvetom.