Vesti

Na auto-putu “Princeza Ksenija” više od milion vozila u 2022. godini

Put, automobil

Auto-put “Princeza Ksenija” Bar-Boljare u Crnoj Gori od svog otvaranja do kraja 2022. godine prošlo je nešto više od milion vozila.

Kako se navodi u saopoštenju Monteputa, otvorena deonica auto-puta od svog otvaranja 21.7.2022. godine do 6.12.2022. godine posle ponoći ostvarila je protok od 1.016.890 vozila. Ukupan ostvareni prihod od putarina u ovom periodu iznosi 4.118.842 evra.

PROČITAJ:  Saveti za putovanje automobilom tokom letnjih vrućina

Na deonici auto-puta od mesta Smokovca do Mateševa promet vozila je u periodu od 30. decembra do 5. januara iznosio 46,68 hiljada, dok je ovoj godini auto-putem prošlo ukupno 31,99 hiljada vozila.

Podsećamo, nakon otvaranja auto-puta prvih sedam dana putarina je bila besplatna dok je nakon nedelju dana počela njena naplata koja za putnička vozila iznosi 3,5 evra, za motorcikle 1,5 evra, a za kamione i autobuse 17 evra.

Smanjen broj saobraćajnih nesreća

Iz Ministarstva kapitalnih investicija Crne Gore navode da sa povećanjem prosečne brzine na magistralnom putu M-2 Podgorica-Kolašin do koje je došlo nakon smanjenja protoka saobraćaja puštanjem u eksploataciju autoputa, nije došlo do povećanja broja saobraćajnih nezgoda. Naprotiv trend koji je uspostavljen prvih meseci 2022. godine je usporen.

“Naime, od početka 2022. godine do puštanja auto-puta u eksploataciju na magistralnom putu M-2 Podgorica-Kolašin desilo se ukupno 55 saobraćajnih nezgoda (u proseku 8,5 nesreća mesečno), pri čemu su 3 lica poginula, 6 lica teško povređeno i 33 lica lako povređeno. Nakon puštanja auto-puta u eksploataciju pa do 1. decembra 2022.god, na magistralnom putu M -2Podgorica-Kolašin desilo se ukupno 13 saobraćajnih nezgoda, pri čemu su 2 lica teško povređena, 14 lica lako povređeno i bez poginulih, dok je u istom periodu na auto-putu registrovano ukupno 9 saobraćajnih nezgoda, pri čemu je ukupno povređeno samo 4 lica i to dva teško i dva lako. Ukoliko posmatramo period od 14.jula do 1.decembra 2022. godine, uključujući magistralni put i auto-put, ukupni broj saobraćajnih nezgoda iznosi 22 (4,9 nezgoda mesečno), pri čemu je bilo 4 teško povređena lica i 16 lako povređenih lica, bez poginulih”, navodi se u saopštenju.

PROČITAJ:  Tesla u Grčkoj planira mrežu brzih punjača za električna vozila

Podsećamo, ukupna dužina prve deonice auto-puta “Princeza Ksenija” je 41,5 kilometra, sa 20 mostova na glavnoj trasi, devet mostova na rampama petlji, dva nadvožnjaka, osam podvožnjaka, 7,2 kilometra betonskih zidova, kao i 16 dvocevnih tunela.

Deonica od mesta Smokovca do Mateševa ima četiri petlje, sa naplatnim rampama, na kojima se ostvaruje veza auto-puta sa postojećim stanjem, a to su – Smokovac, Pelev Brijeg, Veruša i Mateševo.

Maksimalna brzina kretanja na ovoj deonici auto-puta ograničena je na 100 kilometara na sat.

Društveno-ekonomski efekat auto-puta

Ukupna investicija ove deonice duge četrdeset kilometara iznosi skoro milijardu evra koja je obezbeđena kreditom kineske Exim banke. Neki stručnjaci se pitaju da li postoji ekonomska isplativost ovog projekta s obzirom na to da prema nekim računicama potrebno je da 14 godina 24 sata dnevno 7 dana nedeljno svake 3 sekunde ovom deonicom prolazi jedno vozilo.

U izjavi s početka decembra prošle godine rukovodilac službe za naplatu putarine u Monteputu, Bojan Rondović, izjavio je da u zimskim mesecima prosečan broj vozila koji koristi usluge auto-puta na dnevnom nivou iznosi 5.250 i da su prihodi od putarina u zimskom periodu na dnevnom nivou oko 20.000 evra. Prema podacima iz saopštenja povodom prvih mesec dana rada auto-puta dnevni prihod, u tada letnjem periodu, iznosio je 43.500 evra.

PROČITAJ:  SRĐAN ŠAJINOVIĆ: O putovanjima, bureku i drugim gorućim pitanjima

Kako se u saopštenju Monteputa navodi povećanjem obima saobraćaja 2022. godine u odnosu na isti period 2021. godine na putnom pravcu od Podgorice do Kolašina i smanjenja broja saobraćajnih nezgoda pokazuje da je izgradnja auto-puta, pored drugih društveno-ekonomskih efekata, imala značajan efekat na smanjenje rizika nastanka saobraćajnih nezgoda.

Daljine.rs na društvenim mrežama

Ukoliko vam se sviđa naš sadržaj pratite Daljine.rs na društvenim mrežama
Pratite naše objave
Bez Instagrama se ne može
Čitajte šta tvitujemo

Komentarišite

Komentarišite

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.