Islander, nacionalna avio kompanija Islanda, od danas nudi „revolucionarnu“ uslugu, nezabeleženu u istoriji modernog avio-sabraćaja. Piloti, osim što će upravljati avionom, posluživaće putnike i voditi računa o njihovoj bezbednosti. Model „tri u jedan“ je posledica odluke da kompanija otpusti kabinsko osoblje, zbog finansijskih posledica pandemije.
Islander, nacionalna avio kompanija Islanda, sa sedištem u Rejkjaviku, odlučila je da otpusti kabinsko osoblje. Ova kompanija osnovana 1973. godine, otpustila je sve stjuardese i stjuarde u nastojanju da spasi kompaniju od finansijskih problema prouzrokovanih korona virusom.
Umesto kabinskog osoblja putnike služe piloti
Piloti ipak neće mnogo vremena trošiti na guranje kolica kroz kabinu, nudeći piće i obroke, jer je ta usluga zbog virusa svedena na miniminum, saopštio je Islander ovu odluku bez presedana.
Osim posluživanja obroka, piloti će sada biti zaduženi i da brinu o bezbednosti putnika u kabini. To će predstavljati još veći problem od onoga kako će piloti bezbedno upravljati avionom i istovremeno izigravati konobare putnicima.
Naime, najvažnija uloga stjuarda i stjuardesa je odgovornost za bezbednost putnika, zbog čega prolaze kroz višenedeljne obuke. Imajući u vidu da je ovakva poslovna odluka doneta u petak, posle neuspešnih pregovora uprave Islandera sa predstavnicima sindikata, ostaje nejasno kako su piloti uspeli da se u roku od dva dana obuče i za taj posao.
Takođe, nije jasno kako će reagovati nadležni za bezbednost avionskog saobraćaja u zemljama SAD i EU gde Islander ima redovne letove.
Izvor: Biznis i finansije