Grčka pojačava napore da stabilizuje cene karata za trajekte i modernizuje svoj sektor obalske plovidbe, budući da ekološki propisi povećavaju operativne troškove. Istakao je da putovanje trajektom u Grčkoj nije luksuz, niti treba da bude.
Sadržaj
Obraćajući se nedavno grčkoj štampi, ministar pomorstva i ostrvske politike Vasilis Kikilijas ponovio je da će smanjenje lučkih taksi za 50 procenata, najavljeno ranije ovog meseca, stupiti na snagu 1. maja. Ovaj potez ima za cilj da olakša finansijski teret operaterima koji prelaze na goriva sa niskim sadržajem sumpora, što je propisano od strane EU – vitalan korak za životnu sredinu, ali onaj koji preti višim cenama karata.
Trajekt nije luksuz
“Naš prioritet je da putovanje trajektom ostane pristupačno i dostupno, a ne luksuz”, rekao je Kikilijas, dodajući da će vlada nastaviti da nudi popuste na karte za studente, stanovnike ostrva, velike porodice i učesnike socijalnog turizma.
Iako trajektne linije posluju po principima slobodnog tržišta, Kikilijas je naglasio da vlada ima alate da spreči nepošteno formiranje cena. On je izrazio uverenje da će konkurencija, uz smanjenje taksi, pomoći u obuzdavanju troškova karata za trajekt.
Odgovarajući na zabrinutost lučkih vlasti u vezi sa gubitkom prihoda, Kikilijas je potvrdio da će im biti nadoknađeno kroz Zeleni fond, uz dodatnu podršku lukama koje ulažu u modernizaciju. Oni koji ne budu uspeli da se prilagode mogli bi se suočiti sa izazovima, upozorio je on.
Proširenje flote trajekta
Gledajući unapred, petogodišnja pomorska strategija Grčke fokusira se na obnovu flote, proširenu povezanost ostrva i unapređenje trajektnih terminala u čvorišta sa kompletnom uslugom, uz podršku investicionog programa od 583 miliona evra koji kombinuje javna i privatna sredstva.
Što se tiče prava putnika, Kikilijas je rekao da su na snazi strogi propisi za upravljanje kašnjenjima i otkazivanjima, osiguravajući blagovremene informacije i zaštitu putnika.
On je takođe istakao ulogu Grčke obalske straže u odbrani grčkih pomorskih granica, uz kontinuirana ulaganja u novu opremu i infrastrukturu.
Štaviše, uprkos tome što sektor već prevozi više od 25 miliona putnika i skoro 6 miliona vozila godišnje, Kikilijas je naglasio potrebu za redizajniranjem trajektnih ruta.
Prema rečima ministra, nove tehnologije, uključujući veštačku inteligenciju, pomoći će u optimizaciji usluga kako bi se bolje odgovorilo na savremene zahteve putovanja.
Podsečamo cene trajekta u Grčkoj poskupljuju od 1. maja.