Vesti

Region kao zajednički turistički proizvod

Zemun, Beograd

Regionalno povezivanje neophodno je da bi ovaj deo Evrope bio atraktivan za turiste sa prekomorskih tržišta, a jedan od načina da se njihov dolazak podstakne je formiranje zajedničkog turističkog proizvoda i međusobna saradnja, rečeno je na konferenciji „Pretvorimo region u atraktivnu turističku destinaciju“.

Maja Stošković, direktorka Sektora usluga u Privrednoj komori Srbije podsetila je da Srbija postaje sve traženija destinacija na svetskoj turističkoj mapi i da se približava broju od 3,5 miliona turista godišnje, da broj domaćih i stranih gostiju raste u kontinuitetu i da je obaveza svih da kvalitetom i uslugama ovu granu unaprede.

„Sigurna sam da će se region pretvoriti u atraktivnu turističku destinaciju veći broj turista i veću prepoznatljivost. Ideja o kreiranju zajedničke turističke ponude je da je turizam prepoznat kao važan element regionalne saradnje, a turistički proizvod koji sve zemlje u regionu imaju da ponude je šire i jače od ponude jedne zemlje“, rekla je Stošković. Ona je podsetila da je pre dve godine Srbija napravila prvi korak u povezivanju, i to sa Crnom Gorom i Makedonijom i da će se i dalje raditi na tome.

Direktor Turističke organizacije Beograda Miodrag Popović rekao je da je regionalno povezivanje neophodno da kako bi, posebno na prekomorskim tržištima, mogli nastupiti zajedno.

„Gledajući iz Kine ili Amerike, naš region izgleda kao jedna mala uličica i ko će preći 10.000 kilometara za samo nekoliko dana… Mislim da povezivanje donosi svima koristi“, rekao je Popović.

Sekretarka Udruženja za turizam u PKS Tijana Maljković takođe se založila za regionalno povezivanje kako bi se ponudio zajednički proizvod na stranim tržištima.

„Ako nastupamo na tržištima kao što su Kina, Ujedinjeni Arapski Emirati, Amerika onda moramo imati usklađene vizne režime i da regionalne proizvode ponudimo zajedno“, rekla je ona.

Takođe je navela da je važno i da politika cena bude usklađena u svim zemljama u regionu.

„Ono što je privatnom sektoru najbitnije je to što fondovi stranih investitora mogu da budu ponuđeni isključivo ako postoje zajednički turistički proizvodi u regionu“, rekla je Maljković.

Zajednička je ocena da zemlje u regionu mogu biti interesantne još većem broju turista jer imaju da ponude mnogo toga, kako dobru kuhinju, prirodne atrakcije, a poznate su i po gostoprimstvu, preneo je Tanjug.

Na konferenciji koja je održana 2. oktobra u hotelu „Hilton“ u Beogradu bilo je reči i o brošuri „In your pocket“ koja je do sada došla u ruke 36 miliona turista, a veb stranicu godišnje poseti više od 19,5 miliona godišnje.

Osim brošure koja sadrži informacije o samoj destinaciji štampa se i mala džepna mapa kako bi turisti u svakom trenutku mogli da se snađu.

Izvor: PKS

Pratite nas na društvenim mrežama: Instagram, Facebook i Twitter i budite obavešteni o dešavanjima iz oblasti putovanja, turizma, ekologije i kulture.

Pretplati se
Obavesti o
guest

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.

0 Komentara
Najstarije
Najnovije Najviše glasova
Ugrađene povratne informacije
Pogledaj sve komentare