Ryanair je izgubio postupak protiv kompanije BravoNext, ogranka Lastminute.com, koji se vodio pred švajcarskim sudom povodom prava kompanije da prikazuje i upoređuje cene avio-karata.
Švajcarski Vrhovni sud presudio u korist kompanije BravoNext nakon 15-godišnjeg sporu sa Ryanairom i u presudi nakon dve žalbe odlučio da onlajn firma može da nastavi da nudi mogućnost upoređivanja i rezervacije karata za Ryanair preko web sajtova grupe, uključujući lastminute.com, volagratis.com, rumbo.es, veg.de i bravofli.com.
Sud je u dve žalbene odluke doneo odluku da onlajn firma može da nastavi da nudi mogućnost upoređivanja i rezervacije karata za Ryanair preko veb sajtova grupe, uključujući lastminute.com, volagratis.com, rumbo.es, weg.de, and bravofly.com.
Istom presudom odlučeno je o troškovima postupka gde Ryanair treba da suprotnoj strani da plati troškove u iznosu od 49.000 švajcarskih franaka.
Da ko gubi ima pravo da se ljuti pokazuje i izjava avio-kompanije da odluka švajcarskog suda neće imati „nikakav praktičan uticaj“ na avio-kompaniju.
Iz Ryanair navode da zakon EU daje pravo avio-kompanijama da odrede sopstvene modele distribucije i da zaštite svoje veb stranice ugovornim uslovima korišćenja, te će stoga zadržati svoj model distribucije direktno do potrošača.
Direktor marketinga i digitalne kompanije, Dara Bradi, pozvala je potrošače da rezervišu letove direktno na web stranici avio-kompanije.
„Ryanair-ov model distribucije direktno klijentima pruža našim klijentima najbolji izbor, brigu i najniže cene, dok nam omogućava da osiguramo da se poštuju protokoli o bezbednosti letova, bezbednosti i javnom zdravlju.“, kazala je ona i dodala „Ponovo apelujemo na potrošače da izbegavaju posrednike i rezervišu direktno na web stranici Ryanair-a, jedinom mestu gde možete pronaći najjeftinije cene Ryanair-a.“
Šef lastminute.com-a je 14. aprila izjavio da se nada da će proširiti „maslinovu grančicu“ na Ryanair kako bi zajedno pronašli bolji put napred.
„Uvek smo verovali da osnaživanje potrošača da rezervišu bilo koju avionsku kartu koja je dostupna na tržištu ne šteti poslovanju nijedne avio-kompanije“, rekao je zzvršni direktor Lastminute.com Luka Konkone.
Posut lovorikama dalje je izjavio da presuda podstiče transparentnost i podstiče rast i konkurenciju na tržištu.
„Sve avio-kompanije treba da pozdrave ovu presudu i da počnu bliže da sarađuju sa onlajn turističkim agencijama u korist putnika“, rekao je on.
Ryanair se dugo žalio na veb-stranice treće strane koje distribuiraju njegove karte i bio je uključen u sudske sporove širom Evrope protiv te prakse, a negde je i imao uspeha.
Tako je Apelacioni sud u Parizu presudio prošlog maja i potvrdio prvostepenu odluku kojom agencija mora da prestane da prodaje letove niskobudžetskog avio-prevoznika.
Niskobudžetni avio-prevoznik je tvrdio da OTA nema pravo da preuzima (screenscrape) svoje karte i raspored sa veb stranice aviokompanije kako bi ih prodao svojim klijentima.
Podsećamo, Ryanair je 2019. godine postigao poravnjanje sa kompanijom Expedia koja je takođe neovlaćeno preuzimala podatke sa sajta Ryanair-a.