Prema izveštaju Evropske turističke komisije (ETC) Srbija je u 2018. godini bila destinacija sa drugim najvećim rastom noćenja i dolazaka stranih turista u Evropi. Među njima je zabeležen najveći porast broja kineskih turista, što Srbiju sa rastom od preko 100% stavlja na prvo mesto u odnosu na ostale evropske destinacije.
Tako je u analizi Evropske turističke komisije navedeno da su razlozi za petnaestoprocentni (+15%) porast broja stranih turista, bezvizni režim koji Srbija ima sa Kinom, kao i intenzivne onlajn kampanje. Tokom ovih kampanja, višestruko je uvećana publika koja prati TOS-ove naloge na društvenim mrežama, dok video sadržaji koji promovišu turističku ponudu Srbije beleže milionske preglede.
Istovremeno, Turistička organizacija Srbije u svom saopštenju navodi da organizacija nastavlja aktivnu promociju na kineskom tržištu i da je od 15. do 17. aprila nastupila na sajmu COTTM u Pekingu.
Zbog činjenice da najveći broj kineskih turista, koji dolaze organizovano, žele da obiđu i veći deo regiona, TOS je na sajmu nastupila zajedno sa Nacionalnom turističkom organizacijom Crne Gore kako bi predstavili objedinjene turističke ponude dve zemlje. Na štandu je predstavljena i Turistička organizacija Beograda, hoteli Holiday Inn Express i Prag Kopernikus, kao i agencije Omnitours, Glob Metropoliten, Asteria, Uniline i Alphatravel.
Tokom sajma u Pekingu, direktorka TOS-a Marija Labović nastupila je kao glavni panelista na konferenciji pod nazivom “The Evolution of Destination Marketing in Chinese Market”.
Srbiju je 2018. godine posetilo oko 3.000.000 turista, dok broj ostvarenih noćenja turista iz Kine nastavlja da raste i u prva dva meseca ove godine, i čak je 54% veći u odnosu na isti period prošle godine.
Podsetićemo prema podacima Republičkog zavoda za statistiku, u prvih 9 meseci 2018. godine Srbiju je posetilo 77.543 turista iz Kine, što je za čak 103% više u odnosu na isti period prošle godine, a broj ostvarenih noćenja u istom periodu iznosio je 134.852 (+94%).