Na sajtu Agencije za kontrolu letenja Srbije i Crne Gore (SMATSA) ne postoji više zabrana za obavljanje komercijalnog avio-saobraćaja. NOTAM (operativno obaveštenje u međunarodnom vazdušnom saobraćaju) koje je propisivalo zabranu obavljanja komercijalnog avio-saobraćaja do 17. maja u 23.59 povučen je 07. maja i zamenjen je obaveštenjem o zabrani ulaska strancima i izuzecima od ove zabrane.
Ovakva odluka srpskih vlasti može se smatrati podsticajnom za avio-prevoznike da lakše planiraju obnovu saobraćaja ka Srbiji. To neće biti baš tako jednostavno i lako izvodljivo, s obzirom da i dalje važe zabrane ulaska stranaca u Šengenski prostor, ali i zabrane međugraničnih kretanja unutar Šengena kao i ulaska stranaca u Srbiju.
Obnova saobraćaja je sada moguća, s tim što će svaki avio-prevoznik samostalno odlučiti o izvodljivosti planiranih letova na osnovu još uvek važećih mera širom Evrope ali i komercijalnih razloga, a ozbiljnija normalizacija se svakako ne može očekivati dok većina restriktivnih mera ne bude ukinuta. Treba imati u vidu da je tražnja za putovanjima drastično pala i dodatno ograničena restriktivnim merama, što će u velikoj meri uticati na odluke avio-kompanija da obnove saobraćaj.
Prema aktuelnom redu letenja, prve kompanije koje će poleteti sa beogradskog aerodroma su Air Serbija i Wizz Air na liniji iz Londona (Luton) 18. maja. U redu letenja se nalaze i letovi avio-kompanije Flydubai na liniji Dubai – Beograd, od 22. maja, ali kako Aviatica nezvanično saznaje saobraćaj na ovoj liniji ipak neće biti obnovljen pre juna, jer se još uvek čeka preliminarni red letenja koji, kako saznajemo, treba da bude definisan tek krajem maja.
Avio-prevoznici iz Lufthansa Grupe (Lufthansa, SWISS, Austrian) kaoi i Turkish Airlines su najavili povratak u Beograd od 1. juna, a Qatar Airways od 1. jula.
Što se Air Serbije tiče, letovi će biti uspostavljeni od 18. maja, ali samo prema destinacijama gde će to biti moguće. S obzirom da je Šengenski prostor zatvoren kao i većina drugih zemalja, realno je očekivati da će obnova letova našeg nacionalnog avio-prevoznika krenuti sporo i postepeno i da će verovatno u prvoj fazi biti fokusirana na kratkolinijski saobraćaj u našem regionu koji nije u Šengenskoj zoni (Bosna i Hercegovina, Crna Gora, Albanija, Severna Makedonija npr.)
Air Serbia je u narednom periodu planirana nekoliko repatrijacionih letova za naše državljane koji se nalaze u inostranstvu, a žele da se vrate u domovinu. Ovi letovi će biti obavljeni po posebnim pravilima, a karta će se plaćati za razliku od prethodnog perioda kada je Vlada Srbije finansirala ove letove i oni su bili besplatni za putnike.
Izvor: Aviatica.rs