Trivago, poznati servis za upoređivanje cena hotela, dovodio je korisnike u zabludu, te umesto da promoviše najjeftinije ponude zapravo je promovisao hotele koji su im davali najveću proviziju, presudio je Federalni sud u Australiji.
Trivago je prekršio australijske zakone o zaštiti potrošača i reklamiranju na svom web-sajtu i u reklamama koje su se emitovale na televiziji tokom 2018. godine. Ovakva lažna oglašavanja su bila vidljiva više od 400.000 puta u periodu od 2013. do 2018. godine.
Australijska komisija za konkurenciju i potrošače (ACCC) pokrenula je postupak protiv internet servisa prošlog avgusta i navodeći da Trivago nije jedini sajt koji je postupao na ovaj način.
ACCC sada može da Trivagu izrekne drastične kazne za nepoštenu poslovnu praksu, s obzirom na to da je prema internim podacima kompanije u koje je sud imao uvid, utvrđeno da je preko 66% oglasa sa većom cenom bilo u delu sa najboljom ponudom.
Pored toga, kompanija Trivago je oglašena krivom zbog oglašavanja lažnih uporednih cena jer su upoređivali standardne sobe sa luskuznim sobama u istom hotelu, čime su korisnike doveli u zabludu da su svjim radnjama ostvarili uštedu.
„Suprotno utisku potrošača u hotelskoj usluzi, Trivago web-sajt nije dostavio nijednu zasebnu, objektivnu i transparentnu uslugu upoređivanja cena“, rekao je u ponedeljak sudija federalnog suda Mark Mošinski.
Predstavnici Trivaga su naveli da rade na primeni novih preporuka i da za njih ovo predstavlja novi set smernica za listing smeštaja u Australiji.