Turističke agencije itekako su svesne značaja društvenih mreža te je ogromna većina njih, čak 87 odsto, potvrdila da se okreću upravo njima ne bi li privukli nove klijente, pokazalo je istraživanje o društvenim mrežama u službi turizma.

Nakon anketiranja skoro 1.000 turističkih agenata i agencija u vezi njihove poslovne politike prema socijalnih medijima, Travel Market Report objavio je izveštaj koji otkriva koje društvene mreže su od najveće koristi, šta funkcioniše, šta ne i kojim trikovima pribegavaju ljudi koji rade u ovoj industriji.

Jedna od najzanimljivijih teza na koju je ukazalo ovo istraživanje jeste da je skoro 90 odsto ispitanih navelo da socijalne mreže vrlo utiču na njihovo osmišljavanje reklama, dok samo 40 odsto i zvanično uključuje društvene mreže u svoju marketinšku strategiju, a 35 odsto njih tvrdi da ne prate nivo prodaje koja ide preko socijalnih mreža.

Glavni razlog okretanja turističkih agencija društvenim mrežama jeste sticanje novih klijenata (u 87 odsto slučajeva) i pozicioniranje kao eksperata u svojoj oblasti poslovanja (77 odsto njih), dok 74 odsto zaposlenih u turizmu društvene mreže vidi kao sredstvo da zadrže postojeće klijente.

Telefon, putovanja, instagram

Kada je reč o sadržaju plasiranom na mrežema, najviše uticaja imaju fotografije sa ličnih putovanja

Kada je reč o sadržaju plasiranom na mrežema, najviše uticaja imaju fotografije sa ličnih putovanja, profesionalne fotografije destinacija i posebne ponude koje se reklamiraju ovim putem. Takođe, više od dve trećine ispitanih koristi i video materijale u svojim naporima koje ulažu u osmišljavanje naloga na društvenim mrežama, od kojih 24 odsto agenata postuje barem jedan video mesečno i na Jutjubu.

Očekivano ili ne, sa 97 odsto ispitanika koji deluju posredstvom njega, Fejbuk je daleko ispred ostalih mreža po delotvornosti, a slede ga Instagram (60 odsto) i Linkedin (59 odsto).

Od svega onoga što putem društvenih mreža nude svojim aktuelnim i potencijalnim klijentima, agencije oko 42 odsto sadržaja na Fejsbuku apdejtuju najmanje 10 puta mesečno, u poređenju sa 18 odsto na Instagramu i 10 odsto na Tviteru.

Izveštaj sadrži i statistiku isplativosti ovakvih strategija: osam od deset agenata reklo je da preko Fejsbuka ostvaruju barem jednu rezervaciju mesečno, dok do novih klijenata na Instagramu dolazi 33 odsto njih, Linkedinu 20 odsto, Tvitera 16 odsto i na Jutjubu 13 odsto agenata.

Vaš komentar

Pratite Daljine.rs i na Fejsbuku, na Tviteru i na Instagramu.

3Shares