U toku su razgovori o železničkoj pruzi koja bi povezivala Španiju i Maroko, ali i ostatak severne Afrike.
Železnička infrastruktura Maroka je jedna od najkompleksnijih na kontinentu, a novi brzi voz – prvi ove vrste u Africi – počeo je da saobraća između Tangera i Kazablanke u novembru.
– Godinama smo radili sa Španijom na kontinentalnoj pruzi između dve zemlje, a sada smo u procesu detaljnije izrade tehničke studije, rekao je sekretar Maroka za saobraćaj Mohamed Najib Boulif.
Zemlje Severne Afrike, uključujući Maroko, Alžir, Tunis, Mauritaniju i Libiju, godinama su podržavale ideju o trans-magrebskom vozu, ali su kao i kod mnogih velikih projekata finansije i politika stale na put njenoj realizaciji.
Maroko, Alžir i Tunis su ranije imali povezanu železničku mrežu, ali je Alžir zatvorio kopnenu granicu sa Marokom 1994. godine, pa su vozovi između Alžira i Tunisa prestali sa radom 2006. godine.
Ovaj novi poduhvat ima veće šanse da zaživi, utoliko pre što je afrička razvojna banka uložila novac u njega.
Trajekti trenutno saobraćaju između Španije i Maroka, trasom koja je na najužoj tački široka samo 13 kilometra, ali bi podmorski tunel morao da bude dug barem 38 kilometara. Ideja o tunelu koji povezuje Evropu i Afriku predložena je još u 19. veku, ali će ovog puta možda brže postati realnost.