Airbnb, kompanija za kratkoročno iznajmljivanje nekretnina, predstavila je novi program koji ohrabruje goste da šalju „kartice ljubaznosti“ koje sadrže novčane donacije svojim bivšim domaćinima, na šta su gosti reagovali negativno, saznaje Biznis Insajder.
Ovaj program je još jedan pokušaj ublažavanja finansijskih problema rentijera, u ovom slučaju putem prikupljanja dobrovoljnih priloga.
Portparol Airbnb-a rekao je da će 100 odsto prihoda od „kartica ljubaznosti“ otići domaćinima.
„U duhu ponovnog uspostavljanja veza, razvili smo novu funkciju koja omogućava gostima da šalju virtualne kartice sa porukama podrške i ohrabrenja domaćinima koji su pružili izvrsno gostoprimstvo. Ako žele, gosti imaju mogućnost da dodaju dobrovoljni finansijski doprinos“, rekao je portparol.
Program je naišao na oštre kritike ljudi na društvenim mrežama, koji kažu da se slično trude da uštede novac usred pandemije i postavljaju pitanje zašto bi trebalo da bude njihova odgovornost da podrže domaćine.
Domaćini su usmerili svoj gnev na Airbnb, uz stavove da je kompanija primenila lošu politiku potpunog otkazivanja smeštaja na početku pandemije, što ih je koštalo još više novca.
Airbnb je u martu rekao da će potrošiti 250 miliona dolara kako bi nadoknadili domaćinima štetu nastalu zbog otkazivanja.
Izvor: Nova Ekonomija