Vesti

Booking pod pritiskom EU menja politiku prikaza cena, popusta i ponuda smeštaja

smeštaj soba hotel

Booking.com, poznata platforma za rezervaciju smeštaja, nakon dijaloga s Evropskom komisijom i nacionalnim telima za zaštitu potrošača, obavezao da će promeniti način na koji korisnicima predstavlja ponude, popuste i cene.

Nakon što se promene uvedu, potrošači bi trebalo da budu u mogućnosti da naprave informisana poređenja u skladu sa zahtevima potrošačkog prava EU-a, kaže Didijer Rejnders, komesar za pitanja pravosuđa i prava potrošača EU.

– Kao tržišni lider, od vitalnog je značaja da kompanije poput Booking.com-a ispunjavaju svoje odgovornosti u ovom području, osiguravajući da internet platforme za rezervaciju smeštaja budu bez manipulativnih tehnika poput skrivanja sponzora u rangiranju, što preterano stavlja vremenski pritisak na korisnike ili pogrešno predstavljanje provizije, istakao je Rejnders.

Komisija i nacionalna tela za zaštitu potrošača (CPC), pod vođstvom Holandske uprave za potrošače i tržišta (ACM), procenili su obaveze koje je Booking.com predložio na nivou EU/EGP, nakon kontakata u prošloj godini. Tela CPC-a uverena su da će obaveze doprineti da se prakse kompanije usklade sa zahtevima potrošačkog prava EU.

Tako, kompanija Booking.com najkasnije do 16. juna 2020. godine moraće da uskladi sledeće:

  • Potrošačima će jasno staviti do znanja da se svaka izjava poput “poslednja soba dostupna!” odnosi samo na ponudu na Booking.com platformi
  • Neće predstavljatii ponudu kao vremenski ograničenu ako će ista cena biti naknadno dostupna
  • Pojasniće kako su rezultati rangirani i da li su plaćanja koje pruža pružalac usluge smeštaja na Booking.com-u uticala na njegovu poziciju na popisu rezultata
  • Moraće da osigura i jasno predoči kada se upoređivanje cena zasniva na različitim okolnostima (npr. datumima boravka) i da takvo poređenje neće predstavljati kao popust
  • Poređenje cena koje je predstavljeno kao popust moraće da bude predstavljeno kao stvarna ušteda, npr. predstavljanjem detalja o regularnoj ceni koja će biti uzeta kao referenca
  • Prikazaće ukupnu cenu koju će potrošači morati platiti (uključujući sve neizbežne troškove, takse i poreze koji se mogu razumno izračunati unapred) na jasano istaknut način
  • Predstaviće rasprodat smeštaj na poziciji u rezultatima pretraživanja koji odgovara kriterijima pretraživanja
  • Jasno će naznačiti da li smeštaj nudi privatni domaćin ili profesionalac
PROČITAJ:  Podsticaji za seoski turizam i kako do subvencija

Naredni korak je da nacionalna tela za zaštitu potrošača prate sprovođenje ovih obaveza. Isto tako, pod koordinacijom Komisije, vlasti će oceniti prakse i drugih glavnih internet platformi za usluge putovanja, kao što je bilo u julu, kada je nakon pregovora s kompanijom Airbnb ista poboljšala i u potpunosti pojasnila prikaz ponuda smeštaja koje su sada u skladu sa standardima EU-a o zaštiti potrošača.

Pratite nas na društvenim mrežama: Instagram, Facebook i Twitter i budite obavešteni o dešavanjima iz oblasti putovanja, turizma, ekologije i kulture.

Oznake
Pretplati se
Obavesti o
guest

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.

0 Komentara
Najstarije
Najnovije Najviše glasova
Ugrađene povratne informacije
Pogledaj sve komentare