Aviokompanija Easy Jet zabranila je prodaju kikirija na svim svojim letovima. Prosto kao kikiriki. Ali, ne samo da ga više neće služiti svojim putnicima, već od njih zahteva da ne konzumiraju proizvode koji sadrže tragove orašastih plodova, a sve to kako bi zaštitile putnike sa alergijama, posebno one koji ne znaju da spadaju u takve.

Ovaj potez britanskog avioprevoznika usledio je usled pritiska potrošača, koji su tu zabranu već videli na letovima kompanija Qantas, Lufthansa, British Airways i Southwest Airlines.

Ipak, niko od njih ne može da garantuje okruženje bez kikirija zbog nečega što se zove unakrsna kontaminacija, a to podrazumeva da kikiriki za alergične nije opasan samo kada ga lično konzumiraju, već i ako njegove čestice dođu do njih na bilo koji od svih drugih milion načina.

To znači da klijenti sa alergijama na kikiriki, kao i na prašinu od kikirija, i dalje moraju da naznače da pate od njih prilikom rezervacije leta. Easy Jet, koji primarno opslužuje evropsko tržište, za ovakve ima posebnu stranicu za rezervacije.

– Sigurnost i udobnost svih naših putnika i posade su naš najveći prioritet, tako da imamo niz procedura namenjenih onima koji pate od ovakvih alergija, izjavio je portparol niskobudžetne aviokompanije za Si En En travel.

Britanski avioprevoznik koji leti i iz Beograda zamolio je sve putnike koji imaju alergiju na orašaste plodove da to prijave pre ukrcavanja na let, kako bi ostali putnici mogli da budu upozoreni da ne unose sa sobom nikakve proizvode koji ih sadrže.

Na letovima Easy Jet-a više nema ni služenja ni unošenja proizvoda sa tragovima kikirikija - a ni celim plodovima

Na letovima Easy Jet-a više nema ni služenja ni unošenja proizvoda sa tragovima kikirikija – a ni celim plodovima

Nakon uvođenja ove zabrane, Easy Jet će u narednim mesecima povući iz svoje ponude sve proizvode koji sadrže tragove ovog ploda.

Priznajući da nije moguće zabraniti orahe na svim letovima, jer će uvek biti putnika koji će u avion sa sobom ipak unositi zabranjene proizvode, aviokompanija najavila je i primenu ekstremnih mera u takvim slučajevima.

– Kada putnik koji pati od jake alergije na orah, koja može da dovede do gušenja, putuje sa nama, zahtevaćemo da ostali putnici ne konzumiraju proizvode koje su uneli sa sobom, a koji bi ga mogli ugroziti, ističu u aviokompaniji.

Avion, putnici

Putnici koji pate od alergije moraće to da prijave, a ostali da se solidarišu sa njima

Prema jednoj studiji, jedna od 10 odraslih osoba u SAD ima alergiju na hranu, a najčešće su u pitanju orašasti plodovi i školjke, pri čemu 2,2 odsto hitnih medicinskih slučajeva otpada na one uzrokovane alergijskim reakcijama.

Međutim, ne podržavaju svi uklanjanje određene hrane iz aviona.

Prošle godine je, tako, odluka Southewest Airlines-a o uklanjanju proizvoda sa orasima sa njegovih letova, izazvala reakciju Nacionalnog odbora za kikiriki, grupe industrijalaca koji ga proizvode, koji su se žestoko usprotivili ovakvoj odluci.

– Bili smo razočarani ovakvom odlukom. To je nepotrebna mera koja će istu reakciju stvoriti i kod mnogih putnika. Ona nije u skladu ni sa najnovijim naučnim dostignućima koja se odnose na edukaciju i prevenciju – i omogućavaju putnicima da prebrišu svoja sedišta pre leta – a koja mogu biti od koristi onom jednom procentu populacije koja pati od alergije na kikirki, naveli su pomalo cinično tada iz ove agencije.

12Shares

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.