Za samo nekoliko meseci, Google je u sferi bukiranja putovanja avionom postao još veća pretnja za konkurente, budući da je bez velike pompe u pretragu uključio punopravni odredišni sajt za hotelski smeštaj, nastavljajući ono što je započeo sa izuzetno popularnim Google Flights-om (Google Flights + Hotels).
O novim karakteristikama Guglovih letova i hotela govorili su Ričard Holden, direktor produkt menadžmenta ovog tehnološkog giganta i Erik Cimerman, direktor upravljanja proizvodima.
„Razvijamo pretragu hotela na pametnim telefonima kako bi pomogli korisnicima da istraže opcije i donesu pravu odluku koristeći svoje najmanje ekrane. Novi doživljaj pretraživanja hotela uključuje bolje filtriranje cena, lakše pronalaženje informacija o udobnosti i mogućnost rezervacije direktno putem Google-a“, napisao je Cimerman na svom blogu prošlog meseca.
Dakle, ako biste da otputujete u Majami krajem marta, prilikom pretrage naići ćete na više od 300 hotelskih rezultata, ali primenom novog Deals filtera možete mnogo jednostavnije pronaći pravi hotel. Ovaj filter, kako je rekao Holden, koristi mašinsko učenje kako bi istakao hotele u kojima jedan ili više njihovih partnera nude znatno niže cene od uobičajenih za taj hotel ili neki sličan u blizini“.
Oglašavanje ovih partnera je ono što donosi novac za Google. Kao turistički pretraživač, Google je već pod velikim pritiskom adekvatnog kontrolisanja toga kako kompanije pristupaju klijentima online u SAD – a sada potencijalno i u azijsko-pacifičkom regionu – budući da se mnoge od njih žale da za oglašavanje na Googl-u troše milione.
Kako sada funkcioniše pretraga Google Flights?
Pretraga iz Bangkoka za tri noćenja za dvoje u Singapuru, od 28. do 31. marta, na primer, radi se jednostavno pomeranjem budžetske skale sa nule na preko 240 dolara. Sa budžetom od 150 dolara, pretraga će vam izbaciti 348 hotela. Kada upotrebite filter ‘Deals’, ona će se svesti na 12 hotela.
Na samom vrhu nalazi se Hotel Clover koji je za 79 dolara, što je 23 odsto manje nego što je uobičajeno, kako kaže Google, u okviru vašeg budžeta. Kliknite na njega, pročitajte recenzije i pogledajte fotografije posetilaca i ponude.
Rezervišite ovaj hotel odmah, bez napuštanja stranice, odabirom oglasa iz Hotela Klover, Exedia Thailand, Booking.com, Hotels.com, Agoda, FindHotel, Trip.com, Votif.com, Amoma.com ili Otel.com. Amoma vam nudi najnižu stopu od 79 dolara, dok je najviša 95 dolara, na Otelu.
Sve u svemu – bez napora i brzo.
Korisnici takođe mogu da izaberu hotel na željenoj lokaciji i u blizini određenih sopstvenih orijentira koristeći Google mape. Ako otkucate, primera radi, „hoteli blizu marine Bai Sands Singapur“ pojaviće se nekoliko opcija hotela i njihove cene, zajedno sa udaljenošću od referentne tačke, i to i za opciju šetnje i ukoliko do tamo budete vozili.
Na nekim tržištima dostupna je i opcija letova, pa korisnici koji su rezervisali hotele mogu jednostavno preći i na rezervisanje letova i obrnuto.
Nova funkcija u letovima je filter cena, koji klijentima pomaže da na mapi sveta istraže Google letove za sve destinacije do kojih mogu da dođu sa budžetom kojim raspolažu. Tako, ukoliko osoba u San Francisku ima 150 dolara za let, podešavanjem tog ograničenja dobićete listu odredišta do kojih može leteti unutar tog raspona.
Kada se odlučite za odredište i otpočnete pretragu letova, biće vam prikazano i da li su ponuđene cene letova visoke, tipične ili niske u poređenju sa onim što biste inače mogli da nađete. Takođe ćete biti obavešteni i o tome da li će konkretna cena uskoro biti snižena ili se očekuje njeno povećanje, kako biste odlučiti kada da rezervišete let.
Reakcije na inovacije
Međutim, za razliku od svih nas, Ros Vič, izvršni direktor i suosnivač kompanije Wego nije impresioniran ovim.
„Problem sa ovim konceptom je u tome što je uz veoma mali broj izuzetaka odgovor na pitanje: „Da li sada treba da rezervišem avionsku kartu ili da sačekam?“ uvek „Treba da rezervišete što pre, jer će cena samo rasti što duže čekate!“. To je tako zbog načina na koji većina avio-kompanija pristupa upravljanju prihodima. Na planeti ima veoma malo linija, odnosno gradova između kojih let postaje jeftiniji, pri čemu predvidljivost toga niko ne može da garantuje. Sa cenama hotela je nešto drugačije jer ima mnogo destinacija i perioda u toku godine kada vam je bolje da čekate poslednji minut“, rekao je Vič za turistički portal Skift.
On smatra i to da nova opcija nije relevantna za Aziju i Pacifik.
„Druga stvar koju bih primetio u vezi sa ‘Google Price Trends’ funkcijom je da je to korisno samo ako živite u jednom od pet velikih američkih gradova i želite da putujete u jednu od 12 velikih destinacija u SAD i Evropi. Za većinu Vego korisničke baze koja živi uglavnom na Bliskom Istoku i u Severnoj Africi, kao i u azijsko-pacifičkim regijama sa jakom sklonošću prema domaćim aplikacijama, to je potpuno beskorisno“, dodaje on.
Wego inače objavljuje javni praznični kalendar i planer putovanja za nekoliko zemalja, pružajući savete o tome kada strateški uzeti godišnji odmor kako bi se povećao broj mini praznika za koje se tokom godine mogu uzeti slobodni dani. Slično radi i Expedia koja korisnicima pruža generičku analizu trendova cena na godišnjem nivou.
Online rezervacije putovanja više nikada neće biti iste
S druge strane, stručnjaci za online distribuciju hotela, kao što je Četan Patel, potpredsednik strateškog marketinga i e-trgovine u kompaniji Onyx Hospitality Group, veruju da će stalna poboljšanja u Google letovima i hotelima uzdrmati stvari.
„Pružanje korisnicima mogućnosti da posete naš veb sajt i da direktno pozovu hotel putem mobilnog telefona ili da pošalju poruku, do nedavno nije bilo moguće“, istakao je Patel, dodajući da ova mala, ali važna opcija korisnicima pruža više načina da direktno kontaktiraju hotel, zaobilazeći posrednike.
Još jedna blagodat za dobavljače je to što Google sada nudi jasan indeks cena, recenzija i fotografija, čime se sadržaj hotela ističe daleko bolje nego ranije, a sve ovo je obezbeđeno organski bez ikakve dodatne naplate.
„Google već neko vreme širi svoju ponudu letova i hotela. Meta-traženje je prethodilo ovakvom razvoju. Sada su mape i različit sadržaj postali istaknutiji prilikom pretraživanja, kao i na mobilnim uređajima. Pametni hotelijeri takođe koriste meta-trag i generišu plaćeni promet od njega. Postoji mnoštvo podataka koje možemo videti, kao što je broj posetilaca koji su kliknuli na naš popis veb-lokacija, koliko je poziva pokrenuto s popisa, koliko je gostiju zatražilo upute za naše objekte i koje su ključne reči dovele korisnike do naših listinga.
Korisnici takođe mogu da postavljaju pitanja na koja im može odgovoriti korisnička zajednica ili sami zaposleni u hotelu. Sve to daje još jednu mogućnost dobavljačima da direktno angažuju potencijalne goste i kupce. Imajući u vidu sve to, inovacije koje je uveo Google, zajedno sa platformama kao što su Fliggy i Airbnb-ova akvizicija HotelTonight, imaju šanse da uzdrmaju stvari u svetu online putovanja“, poručio je Patel.