Gruzija je razvila veštačku inteligenciju koja na društvenim mrežama otkriva ljudske emocije i na osnovu njih napravila najmerodavniji vodič kroz svoju turističku ponudu, baziran na više od sedam miliona postova onih koji su do sad posetili „balkon Evrope“.
Tokom intenzivne šestomesečne analize, ovaj složeni alat detektovao je, analizirao i sortirao najprefinjenije ljudske emocije posredstvom postova koje su na društvenim mrežama ostavljali turisti nakon svog boravka u Gruziji. Kao rezultat ovog istraživanja nastao je najtačniji vodič kroz Gruziju.
Kampanja „Emocije su Gruzija“ započeta je 18. jula, kada je Gruzijska nacionalna turistička administracija javnosti predstavila i štampanu i digitalnu interaktivnu verziju vodiča.
„Gruzija je poznata po svojoj gostoljubivosti. Volimo da delimo blagodeti svoje zemlje sa gostima, a oni , za uzvrat, dele sa drugima fotografije i priče sa svog putovanja. To su iskrene, osećajne i necenzurisanerecenzije, koje nisu pisali profesionalci već obični turisti – putnici iz svih krajeva sveta koji su zaista posetili Gruziju, rekao je Đorđi Čogovadže, načelnik ove ustanove.
Najzanimljivija opcija ove veb platforme je mogućnost kreiranja sopstvenog vodiča kroz Gruziju, koji na osnovu pristupa vašim informacijama na Fejsbuku, ili vaših odgovora na jednostavna pitanja analizira vaša interesovanja, pronalazi sličnosti i povezuje ih sa interesovanjima autora postova, praveći najbolji vodič za vas.
U 2017. broj inostranih turista koji su posetili Gruziju porastao je za 1.182.534 u odnosu na godinu pre, čime je premašen dotadašnji rekord od sedam miliona gostiju, a zahvaljujući kampanji „Emocije su Gruzija“, očekuje se još impozantnija statistika, a ovom prilikom podsećamo da državljanima Srbije nije potrebna viza za Gruziju, kao i da je Republika Srbija ukinula vize državljanima Gruzije.