Ako je sudeći po podacima najveće kineske onlajn turističke agencije Ctrip.com, a jeste, žene u Kini sve više uzimaju primat kada je u pitanju turizam, i to u svim njegovim segmentima.
Mnogima je već poznato kinesko udruženje Slobodnih nezavisnih putnika, rastuća grupa neustrašivih avanturista kojima se marketinška odeljenja turističkih agencija dodvoravaju istim žarom kojim se rugaju običnim turistima poznatim po panoramskom razgledanju grada iz autobusa i vodiču koji svoju grupu na okupu drži uz pomoć žute ili crvene zastavice.
Za one koji nisu imali priliku da se upute u stil života ovih zaljubljenika u putovanja (koje od onih koji povremeno ili često odlaze na druga mesta na planeti valja i terminološki razlikovati), reč je o onima koji imaju vlasništvo nad svojim itinererima, putuju isključivo u grupama koje čini manje od deset ljudi, pretežno su mladi i jako vole da troše novac.
Ono što je njihova najzanimljivija karakteristika, barem za potrebe ovog teksta, jeste to što 58 odsto FIT-a (Free Independent Travellers) čine žene, koje su u članstvu ove skupine pre samo dve godine bile zastupljene 12 procenata manje. Pored toga, žene su te koje na ovim luksuznim putovanjima više i troše, i to 14 odsto više.
Pripadnice nežnijeg pola dominiraju i među strukturom solo putnika na šta ukazuje podatak da su žene rezervisale 55 odsto aranžmana za jednu osobu.
Ovakva statistika govori o tome da single žene u Kini koje su nekad smatrane za autsajdere sada imaju važnu – mada često zanemarivanu – ulogu pokazatelja ekonomskog čuda koje kineska nacija doživljava, utoliko pre što bruto društvenom proizvodu svoje zemlje doprinose više nego žene u SAD, kako navodi izveštaj Svetskog ekonomskog foruma.
Uz to, mlade Kineskinje postižu bolje rezultate od svojih kolega i na fakultetima, a prema proceni profesora psihologije Kaiping Penga sa Univerziteta Cinhua, one čine i oko 70 odsto zaposlenih u internacionalnim kompanijama koje posluju u šangajskom Pudongu, ili pekinškom Centralnom poslovnom distriktu.
Imajući sve to u vidu ne treba da iznenađuje ni informacija da ove visokoobrazovane, finansijski obezbeđene žene žele da istražuju svet, oslobođene od ograničenja koja podrazumevaju klasične turističke ture, i to sa ili bez muškog društva.
Istini za volju, strasti prema putovanjima ne prepuštaju se samo Kineskinje: studija koju je 2016. sprovela Škola biznisa sa Univerziteta Džordža Vašingtona pokazala je da žene čine skoro dve trećine putnika i na svetskom nivou, što je dovelo do rezervisanja pojedinih rizortova, turističkih agencija, pa čak i jednog finskog ostrva samo za lepši pol.
Jedna indijska aviokompanija obećala je svojim putnicama koje lete same da im nikada neće biti dodeljeno sedište u sredini, kao i to da će dobiti pomoć za nošenje kofera, a sve to usled prepoznavanja činjenice da je najveća briga putnica njihova lična bezbednost.
Ukoliko se vratimo nazad na teren Srednjeg kraljevstva (sinonim za Kinu) treba pomenuti da i Ctrip vodi žena, ali ne samo to: od kad je Džejn Sun pre dve godine postala izvršni direktor ove kompanije, zabeležena je njena vrtoglava ekspanzija, do te mere da je stala rame uz rame sa svojim najvećim domaćim konkurentom Qunarom.
Inače, prema turističkom pretraživaču Skyscanner-u Ctrip je za svoje zaposlene implementirao brojne pogodnosti poput programa zamrzavanja jajne ćelije, besplatnog taksi prevoza za trudnice i obdaništa kao olakšice za zaposlene majke – sve to kako bi zadržao žene u svojim redovima; i iako Ctrip ne objavljuje pojedinosti o pravu zaposlenih na korišćenje godišnjeg odmora, možemo slobodno da pretpostavimo da kada većina njegovih radnica putuje – to čine samostalno.