Vesti

Kao deca 42 odsto Amerikanaca nikada nije putovalo

Disney World Florida

Skoro 42 odsto Amerikanaca nikada nije išlo na odmor niti putovalo dok su bili deca, navodi se novom istraživanju koje je sprovedeno na 2.000 odraslih Amerikanaca.

Istraživanje je pokazalo da, dok je 51% Amerikanaca otišlo na svoje prvo putovanje pre nego što je napunilo 18 godina, trećina Amerikanaca nije bilo na odmoru do ranog odraslog doba, piše Asošiejted Pres.

Bejbi bumeri (rođeni između 1946. i 1964. godine) su najverovatnije prvi put iskusili odmor i putovanja još kao mala deca (43%), dok su milenijalci (46%) i generacija Z (45%) otišli na svoje prvo putovanje tek kao adolescenti.

Anketa je takođe sagledala osećanja ljudi o FOMO (eng. Fear of missing out; Strah od propuštanja) i otkrila da je prosečan Amerikanac u životu bio na šest odmora isključivo zbog razonode i opuštanja i da želi više od toga.

Skoro polovina ispitanika se vratila sa odmora nezadovoljno i sa tim su se pomirili (46%), dok se 76% slaže da je nemoguće uraditi i videti sve što je planirano na putovanju.

Skoro četvrtina (24%) ispitanika sanjari o putovanju tokom većeg dela nedelje i uglavnom razmišlja o šest destinacija za odmor na koje će otići.

Plivanje sa svinjama na Bahamima
Plivanje sa svinjama na Bahamima sanjarenje je 17% Amerikanaca

Najbolje destinacije za odmor prosečnog Amerikanca

Međutim, koje su to destinacije o kojima sanja većina Amerikanaca? U anketi koju je sproveo OnePoll za Funjet Vacations ispitanici su podelili neka putovanja koja bi svako trebalo da razmotri, poput obilaska kazina i kockanja tokom vikenda u Las Vegasu (46%), razgledanja planine Rašmor u Južnoj Dakoti (38%) i poseta Disney World Resort na Floridi (36%).

Drugi ispistanici predlažu više iskustvena putovanja kao što su poseta vulkanu na Havajima (29%), istraživanje grčkih ostrva (19%), poseta Velikoj piramidi u Gizi u Egiptu (17%) ili plivanje sa svinjama na Bahamima (17%).

Prateći šta je moderno u turizmu, 45% ispitanih misli da će ljudi putovati više 2023. nego u 2022. godini, a dva od tri ispitanika kažu da planiraju da odu na najmanje dva putovanja tokom 2023. godine na kojima će potrošiti u proseku 4.000 dolara.

Nostalgija igra glavni faktor u odlučivanju kuda putovati, jer su ispitanici naveli neke ranije popularne destinacije koje bi se mogle vratiti kao popularne poput Bahama, Kalifornije ili Njujorka.

Pripadnici generacije Z (rođeni od 1996. godine zaključno sa ranim 2010-im) kazali su da su Kalifornija i Karibi trenutno neke od najpopularnijih destinacija za odmor među njihovom generacijom, dok milenijalci (rođeni između 1981. zaključno sa 1996. godinom) traže daleke destinacije poput Dubaija i Francuske.

Za ispitanike iz generacije X (rođeni između 1965. i 1980. godine) i bejbi bumere, ove godine je sve u opuštanju na mirnim mestima kao što su Florida i Havaji.

„Pojam ‘savršenog odmora’ može da se razlikuje od jednog para do drugog“, rekla je Paulina Pigot, potpredsednica prodaje u Severnoj Americi u kompaniji Couples Resorts. „Neki žele da urade sve, a drugi više vole da se jednostavno opuste na plaži sa koktelom u ruci. Šta god da želite, all-inclusive je odlična opcija za one koji žele da stvore svoje nezaboravno iskustvo.“

Dani ili nedelje odmora

Ponekad „put“ nije uvek „odmor“, te na pitanje po čemu se odmor razlikuje od putovanja, više od polovine je odgovorilo da je glavna razlika odsustvovanje od kuće određeno vreme, pri čemu se prosečna osoba slaže da odmor traje najmanje sedam dana. Daljine.rs su ranije pisale da prema jednoj studiji minimum trajanja odmora, a da bi se osoba odmorila je osam dana.

Za druge, odmor je više odlazak negde gde nikada ranije nisu bili (53%) ili doživljaj nečeg novog (52%).

Svaki peti ispitanik predviđa da će turiste ove godine više zanimati boravak u prirodi, poput kampovanja ili boravka u kolibama odnosno bungalovima.

Amerikanci su ove godine takođe zainteresovani za tzv. set-jetting , gde posećuju mesta na kojima su snimane njihove omiljene TV serije ili filmovi (59%), a 44% je reklo da su već bili na jednom od ovih putovanja.

Vulkan Havaji
Poseta vulkanu na Havajima je želja skoro trećine Amerikanaca

„Nakon stresa izazvanog putovanjem koji su ljudi iskusili u poslednjih nekoliko godina, sve više ljudi rezerviše sveobuhvatne i upakovane odmore“, rekla je Dejna Studbejker, potpredsednica marketinga potrošačkih brendova u Apple Leisure Group. „Rezervacija celog odmora preko sajta pomaže da se otkloni stres planiranja, tako da putnici mogu biti uzbuđeni zbog svog odmora umesto da brinu o svakom sitnom detalju.“

Obavezna putovanja u životu

Sudeći prema pomenutom istraživanju, prosečan Amerikanac kao obavezna putovanja za života smatra:

  • Obilazak kazina i kockanje vikendom u Las Vegasu – 46%,
  • Obilazak Bele kuće/drugih spomenika u Vašingtonu – 45%
  • Videti Veliki kanjon u Arizoni – 42%
  • Videti planinu Rašmor u Južnoj Dakoti – 38%
  • Poseta Disney World Resort-u na Floridi – 36%
  • Poseta vulkanu na Havajima – 29%
  • Obilazak Tajms skvera u Njujorku – 28%
  • Istraživanje grčkih ostrva – 19%
  • Poseta Velikoj piramidi u Gizi u Egiptu – 17%
  • Plivanje sa svinjama na Bahamima – 17%

Metodologija istraživanja

Ovo istraživanje po slučajnom uzorku sa dvostrukim izborom na 2.000 Amerikanaca opšte populacije naručila je kompanija Funjet Vacations i rađeno je između 30. januara i 1. februara 2023. godine. Sprovela ga je kompanija za istraživanje tržišta OnePoll, čiji su članovi tima i članovi Društva za istraživanje tržišta i imaju korporativno članstvo u Američkom udruženju za istraživanje javnog mnjenja (AAPOR) i Evropskom društvu za istraživanje javnog mnjenja i marketinga (ESOMAR).

Pratite nas na društvenim mrežama: Instagram, Facebook i Twitter i budite obavešteni o dešavanjima iz oblasti putovanja, turizma, ekologije i kulture.

Pretplati se
Obavesti o
guest

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.

1 Komentar
Najstarije
Najnovije Najviše glasova
Ugrađene povratne informacije
Pogledaj sve komentare
Dare

Kad ce biti popusti letova za Moskvu, kakvi prevaranti kupise aerodrom, bar ne brukajte Srbiju, promenite naziv na Air France, sramoto, 500e naplacujete kartu u jednom pravcu za Moskvu, a u avionu putniku date cips 20gr i vodicu Ivu za bebe, pa zatim brzo dajete meni da narucimo sta zelimo da bi platili, da li vas bre nije sramota, bagro jedna!!!???